نویسنده کتاب دفاع مقدس گفت: به‌زودی کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای دفاع مقدس نهاوند بانام نهاوند، اسطوره‌ها و ایثارگران که در مورد مجاهدت‌ها و خاطرات شهدا، ایثارگران و رزمندگان این شهرستان با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 21 September 2015
نویسنده کتاب دفاع مقدس گفت: به‌زودی کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای دفاع مقدس نهاوند بانام نهاوند، اسطوره‌ها و ایثارگران که در مورد مجاهدت‌ها و خاطرات شهدا، ایثارگران و رزمندگان این شهرستان با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر می‌شود.

به گزارش تسنیم؛رضا خدری اظهار داشت: متولد اول فروردین سال ۱۳۲۹ شهر اهواز هستم که در حال حاضر دانشجوی دکتری رشته علوم سیاسی هستم و به خاطر حضور در جبهه و دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف فرهنگ جهاد و شهادت کتاب می‌نویسم.

وی گفت: ۴۵ سال است در عرصه‌های خبر، عکاسی، نوشتن ادبیات انقلاب و خاطرات دفاع مقدس فعالیت دارم و به‌جز کار عکاسی و خبرنگاری پژوهش در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس و تدریس در دانشگاه‌ها را در بیشتر نقاط کشور سرلوحه کار خود قرار دادم.

نویسنده کتب دفاع مقدس عنوان کرد: از دوران دفاع مقدس تاکنون کتب زیادی مانند از طهران تا تهران، خرمشهر از اسارت تا آزادی، از خرمشهر نمی‌میرد، راز قاسم بلم‌ران خرمشهری، حلبچه تا شلمچه، از خونین‌شهر تا خرمشهر و تعدادی کتاب دیگر که در زیر چاپ دارم فعالیت کردم.

خدری افزود: شهرستان نهاوند دارای قدمتی بیش از ۶ هزار سال است و همیشه در تاریخ ایران و دفاع مقدس و قبل از انقلاب تأثیرگذار بوده و دارای شهداوشخصیت‌های بزرگ علمی و مذهبی بوده است به همین خاطر و برای ارج نهادن به مجاهدت‌های فرزندان این دیار تصمیم گرفتم خاطرات تاریخی، ایثارگری و شهدای نهاوند را در کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای بانام نهاوند اسطوره‌ها و ایثارگران جمع‌آوری کنیم.

نویسنده و پژوهشگر ارشد دفاع مقدس بیان کرد: این کتاب در ۷۰۰ صفحه و ده‌ها سرفصل شامل نهاوند در طول تاریخ قبل از اسلام و بعد از اسلام، معرفی جاذبه‌ها طبیعت، شخصیت‌های تاریخی، مذهبی، علمی، فرهنگی، شهدا، ایثارگران، رزمندگان، آزادگان، شامل مصاحبه‌هایی با مسئولان، روحانیون و تأثیرگذاران فرهنگی در شهرستان است.

وی گفت: برای نوشتن این کتاب و پرسش از افراد و گروهای مختلف پژوهشگر در نهاوند بیش از ۱ سال وقت گذاشتم و به‌جز این نیز چند بار به این شهر تاریخی سفر کردم که مردم مهربان، میهمان‌نواز، ولایت مدار و شهیدپرور نهاوند باعلاقه در مورد گذشته، حال و آینده شهر خود اطلاعات خوبی به من دادند.

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: به‌زودی و با انتشار این کتاب که در فصل پاییز خواهد بود آن را به‌تمامی نهاوندی‌های خوب در سراسر ایران و جهان هدیه می‌کنم که مراسم رونمایی از آن با حضور مردم و مسئولان انجام می‌شود تا من نیز سهمی در ثبت مجاهدت‌های مردم نهاوند در طول دوران مختلف تاریخ داشته باشم.

خبرنگار دفاع مقدس افزود: جا دارد از زحمات امام‌جمعه، فرماندار، مدیران کارخانه سیمان، بخشدار مرکزی، سپاه، سایت گرو، خبرنگار و عکاس خبرگزاری تسنیم در نهاوند که من را در مراحل مختلف پژوهش و عکاسی یاری کردند تشکر ویژه‌ای داشته باشم زیرا مجموعه عکس و مطالب بسیار ارزشمندی را در اختیار من قراردادند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار