تابناک - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در یک ماه اخیر 58دستگاه تولید ارز دیجیتال غیرمجاز در استان شناسایی و جمع آوری شده است.
کد خبر: ۹۷۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 13 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ مهندس هاجر عبدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان  در خصوص برخورد و کشف رمزارزهای غیرمجاز در سطح استان اظهارداشت: دستگاههای کشف شده در منازل مسکونی بوده که صاحبان آنها از برق خانگی برای فعالیت این دستگاهها استفاده می کردند.

وی افزود: از ابتدای امسال نیز تاکنون ۳۱۲ دستگاه ماینر غیرمجاز شناسایی شده که با جمع آوری آنها حدود ۷۰۰ کیلووات از بار شبکه برق کاهش یافته است. در سال جاری استفاده از برق خانگی و کشاورزی برای استخراج رمز ارز خسارت ۴۴ میلیارد ریالی به شبکه برق رسانی تحمیل کرده است.

عبدی مجموع دستگاههای غیرمجاز شناسایی شده از سال گذشته تاکنون را ۶۱۲ دستگاه عنوان کرد و افزود: بار مصرفی این دستگاهها یکهزارو ۳۰۰ کیلووات بوده که به شبکه بازگشته است.

وی بیان داشت: در صورتی که هر شخص یا نهادی به استخراج غیرمجاز رمزارز مبادرت نماید، بعنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و ضمن قطع انشعاب برق وی، تفاوت قیمت برق یارانه ای و تعرفه صادراتی و همچنین خسارات وارده به شبکه برق از متخلف اخذ می شود.

به گفته عبدی، استفاده از هرگونه انشعاب برق با تعرفه یارانه ای مانند انشعاب برق خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی برای استخراج رمزارزها در کشور غیرقانونی می باشد و انجام این عمل خلاف قانون و سوءاستفاده از یارانه حامل های انرژی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در ادامه با اشاره به تبعات منفی استفاده از دستگاههای رمز ارز از برق غیرمجاز گفت: استخراج غیرمجاز رمزارزها با استفاده از انشعاب های خانگی، صنعتی، تجاری و هرگونه انشعاب غیرمجاز می تواند باعث آسیب رساندن به تجهیزات شبکه برق و همچنین معیوب کردن دستگاه های الکتریکی همسایگان به دلیل افت شاخص های فنی برق شود. این عمل خلاف قانون، به دلیل مصرف بالا و غیرقابل مدیریت دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز، احتمال خاموشی های فراگیر را نیز افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار