رئیس پلیس آگاهی استان همدان از شناسایی و دستگیری کلاه بردار ۵ میلیارد ریالی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴ 03 March 2015

رئیس پلیس آگاهی استان همدان از شناسایی و دستگیری کلاه بردار ۵ میلیارد ریالی در همدان خبر داد.

به گزارش  تسنیم ، رضا زارعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت خانمی در سال ۸۸ مبنی بر اینکه یکی از آشنایان وی که فردی به هویت معلوم اهل و ساکن یکی از روستاهای همدان است، اعلام داشته که شرکتی اقدام به اخذ وام کالا و غیره از بانک‌های همدان می‌کند، لذا وی را با دریافت سند منزل مسکونی شخصی به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال مورد اغفال و فریب قرار داده است.

وی افزود: فرد کلاه بردار ضمن معرفی این خانم به شرکت، چندین نفر دیگر را نیز به همین شکل به شرکت معرفی می‌کند که در ابتدا اظهار می ‌دارد برای اخذ وام باید وکالت به من بدهید تا مراحل اخذ وام را انجام بدهم و متهم با علم و اطلاع از اعمال مجرمانه خود سند منازل را به نام خود کرده و پس از اخذ وام به مبلغ  ۲ میلیارد الی ۴ میلیارد ریال، منازل شاکیان را به فروش رسانده و متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان تصریح کرد: متعاقب این پرونده، پرونده‌های دیگری هم مبنی بر کلاه برداری و انتقال مال غیر در این درباره به اداره جعل و کلاه برداری استان واصل که به سبب وجود شکات و چالشی شدن موضوع در سطح شهرستان همدان و با توجه به متواری بودن متهم از سال ۸۸ تاکنون، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی تمام محل‌های تردد و سکونت متهم، متواری بودن وی به همراه خانواده تأیید شد که ابتدا با انجام استعلامات انجام شده، حضور وی در شهرستان فردیس استان البرز تأیید و سپس با بهره‌ گیری از امکانات فنی و با همکاری اداره اطلاعات جنایی پس از شناسایی متهم و مراقبت از او به صورت شبانه‌روزی منزل وی دراین شهرستان شناسایی شد.

زارعی بیان کرد: با اخذ نیابت قضایی اکیپی مجرب از کارآگاهان این اداره به آدرس شناسایی شده عزیمت که با تحقیقات نامحسوس در محل و مراقبت چندین ساعته، متهم در محل سکونتش با رعایت اصل غافلگیری دستگیر و به پلیس آگاهی همدان دلالت داده شد.

وی افزود: با احضار شاکیان مجددا تحقیقات به صورت دقیق با شیوه و شگردهای به کار رفته توسط متهم اخذ که تعداد هفت فقره کلاه برداری با انتقال مال غیر و استفاده از سند مجعول تأیید شد که ارزش اموال کلاه برداری شده بالغ بر ۵ میلیارد ریال است.

رئیس پلیس آگاهی استان عنوان کرد: متهم با قرار مناسب از طریق شعبه ۱۰۲ دادگاه جزایی همدان روانه زندان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار