تابناک: مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کمیجان گفت: بر اساس قانون، متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری به 3 سال حبس هم محکوم می شوند
کد خبر: ۹۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 20 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی، حسن شاه محمدی مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کمیجان از تشدید برخورد با متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه 380 شورای عالی محیط زیست، 60 میلیون تومان جریمه برای شکار و زنده گیری پرندگان شکاری تعیین شده است.

مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کمیجان افزود: این جریمه یکی از بالاترین نرخ جرایم است که برای شکار شاهین، طرلان، بالابان، بحری و لاچین در نظرگرفته شده است و اندکی از جریمه شکار یوزپلنگ و پلنگ کمتر و هم تراز جریمه شکار گوزن زرد ایرانی است.

وی گفت: بر اساس قانون، افراد مجرم به 3 سال حبس هم محکوم می شود.

شاه محمدی با بیان اینکه با شروع فصل مهاجرت پرندگان، شرایط مساعد برای صید و زنده گیری پرندگان مهیا است تصریح کرد: این اداره ضمن گشت زنی نامحسوس در صورت مشاهده با این گونه متخلف ها شدیدا برخورد قانونی خواهد نمود.

وی اظهار کرد: این پرندگان شکاری در راس هرم غذایی قرار دارند و به دلیل حرام گوشت بودن، به ندرت هدف تیراندازی یا شکار توسط دیگر جانوران قرار می گیرند، اما رواج قوش بازی در کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس و پول خوبی که برای خرید این قوش ها می پردازند، موجب شده که نسل آنها در کشورهایی چون ایران به شدت در معرض انقراض قرار بگیرد.

شاه محمدی بیان کرد: هفته ی گذشته مامورین انتظامی شهرستان یکی از همین پرندگان با ارزش را به صورت زخمی و با بال شکسته کشف کردند و به اداره محیط زیست تحویل دادند که در حال حاضر توسط یکی از دوستداران محیط زیست تیمار و نگه داری می شود.

مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کمیجان ضمن تشکر از همکاری خوب نیروی انتظامی و همیاران محیط زیست از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه پرنده شکاری در دست افراد سود جو با اداره محیط زیست یا نیروی انتظامی تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار