رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 20 September 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت و معدن تجارت:علی همتی اظهار داشت: این طرح با حضور 80 تیم بازرسی از 15 شهریور ماه امسال آغاز شده و با نظارت بر قیمت پوشاک مدرسه و لوازم‌التحریر تا 10 مهرماه در استان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به عملکرد این سازمان تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون سه هزارو 641 جواز تاسیس در زمینه‌های مختلف صنعتی در سطح استان صادر شده است.

همتی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این جواز تاسیس‌ها با سرمایه‌گذاری 105 هزارو 543 میلیارد ریال صادر شده و پیش‌بینی می‌شود در مجموع برای بیش از 55 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس گفت: در دو سال گذشته نیز 553 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری 16هزارو 230 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال شش هزار و 474 نفر صادر شده است.

همتی در مورد پروانه معادن نیز بیان کرد: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تعداد106 فقره گواهینامه کشف صادر شده که در پی آن بیش از 655 میلیون تن ذخیره معدنی به ذخایر قطعی معادن استان افزوده شده است‌.

وی افزود در این مدت تعداد162 فقره پروانه اکتشاف نیز به منظور شناسایی و اکتشاف ذخایر جدید در استان در زمینه‌های عناصر و کانی‌های غیرفلزی و فلزی و سنگ‌های ساختمانی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: همچنین در همین مدت در حوزه اصناف نیز تعداد 22 هزار فقره پروانه کسب با پیش‌بینی اشتغال بیش از 50‌هزار نفر صادر شده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه قبل از نظر تعداد و اشتغال 15 درصد رشد را نشان می‌دهد.

همتی با بیان این که در پنج ماهه نخست امسال در حوزه آرد و نان بیش از شش هزار بازرسی از نانوایی‌های استان صورت گرفته است گفت: در این بازرسی‌های 400 فقره پرونده تخلف با ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار