کد خبر: ۹۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 20 September 2015
تابناک بوشهر: رییس شورای بخش مرکزی گناوه و شورای اسلامی روستای قلعه حیدر گفت: آتش سوزی زباله ها در محل معدن زباله شهر گناوه مشکلات عدیده زیست محیطی و بهداشتی برای مردم روستاهای نزدیکی محل دفن ایجاد کرده است.

ناصر حیات داودی  افزود: دود ناشی از آتش گرفتن اخیر زباله ها که بخشی از آن مربوط به زباله های بیمارستان بوده باعث آزار و اذیت ساکنان این منطقه شد و آنان از وضعیت بوجود آمده بشدت گله مند هستند.
وی گفت: محلی که برای دفن زباله های شهر گناوه درنظر گرفته شده فاقد امکانات لازم است و بجای دفن شدن بصورت روباز در محیط رها شده است.

وی افزود: براساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار بازیافت ، زباله های دپو شده باید بصورت اصولی دفن و محیط اطراف آن محصور و دارای امکانات لازم باشد درحالی که هیچکدام از آنها رعایت نشده است.

مدیر امور شهری شهرداری گناوه گفت: آتش سوزی محل زباله می تواند علل و عوامل مختلفی داشته باشد اما در یک بازه زمانی کوتاه دو مورد آتش سوزی رخ داده که براساس مشاهده نگهبان آن محل یک موتور سوار تعمدی اقدام به این کار کرده است.

حیدر حیدریه افزود: محل معدن زباله این شهر مختص به زباله های خود شهر نیست بلکه مربوط به چندین روستا است.

وی بیان کرد: زباله هایی که در محل معدن وجود دارد مربوط به سالیان گذشته است که دفن نشده و باتوجه به حجم بالای آن دفن آن در یک مدت کوتاه سخت و دشوار است.

حیدریه گفت: باوجود اینکه امکان دفن حجم موجود بالای زباله دشوار است اما شهرداری برنامه مناسبی برای استانداردسازی آن محل پیش بینی کرده و تاکنون اقداماتی دراین زمینه انجام داده که زمان بر و نیاز به بودجه دارد.

وی ادامه داد: در مکان فعلی محلی نیز برای زباله های غیرعفونی و بی خطر بیمارستان درنظرگرفته شده که شبکه بهداشت و درمان مسوول دفن آن است.

مدیر امور شهری شهرداری گناوه گفت: در یک مورد آتش سوزی روی داده تمام امکانات برای مهار آن انجام گرفت اما باتوجه به کور سوز شدن آن ماندگار می ماند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه هم گفت: این اداره براساس وظایف و اختیارات محوله نسبت به کسانی که محیط زیست را آلوده کنند، اقدام می کند.

محمد تولیده افزود: درصورتی که دهیاران روستاهای نزدیک محل دفن زباله بصورت مکتوب نسبت به وضعیت ایجادشده گزارشی از آتش سوزی ارایه دهند، این اداره بلافاصله با شرکت بازیافت برخورد خواهد کرد.

وی گفت: آتش سوزی های محل دفع پسماند (معدن زباله ) گناوه علل مختلفی وجود دارد که احتمال عمدی بودن نیز در آن وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار