مدیر جهاد کشاورزی لارستان فارس گفت: بارش های سیل آسا ، توفان و صاعقه ظرف ۱۰ روز گذشته بر اساس برآورد اولیه رقمی افزون بر ۶۳ میلیارد ریال به بخش های مختلف زراعت، باغ ها و دام و طیور در این شهرستان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۸۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 25 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهدی مظفری اظهار داشت: بارش های سیل آسا در این مدت بین ۳۰ تا ۵۰ درصد محصولات زراعی از جمله پنبه و کنجد در این شهرستان را از بین برد.

وی بیان کرد: همچنین حدود ۲۰ درصد شامل ۶ کیلومتر از جاده های بین مزارع این شهرستان ناشی از وقوع سیل تخریب شد که بر اساس برآورد میزان خسارت ریالی در این زمینه حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

مظفری گفت: همچنین در این مدت ۱۲ راس دام سبک (بز و گوسفد) به دلیل بروز صاعقه و رعد و برق تلف و خساراتی نیز به خانواده های عشایری وارد شد که هنوز میزان برآورد خسارت در این مورد نهایی نشده است.

وی در حالی از بروز خسارات ناشی از وقوع سیل و بارش های تابستانه به بخش کشاورزی در این شهرستان سخن گفت که پیش تر به ایرنا گفته بود: به دلیل بروز خشکسالی و کاهش محسوس بارش ها میزان تولید و برداشت محصولات زراعی از جمله گندم در این شهرستان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

او گفت: کاهش بارندگی موجب خسارات فراوانی به بخش کشاورزی این منطقه شد و میزان تولید و برداشت گندم از ۹۵ هزار تن در پارسال با بروز خشکسالی امسال به کمتر از ۴۵ هزار تن کاهش یافت.

شهرستان لارستان از ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۳۲ هزار هکتار مزارع دیم و ۲۳ هزار هکتار آبی برخوردار است.

این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: خسارت ، سیل ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار