برداشت گندم از سطح هزار هکتار از زمین‌های آبی و دیم فیروزکوه در حال انجام است.
کد خبر: ۹۸۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 02 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه گفت: برداشت مهمترین غله دنیا تا اواخر مرداد در این شهرستان ادامه دارد و و پیش بینی می‌شود حدود ۲۲۰۰ تن گندم از مزارع این شهرستان جمع آوری شود.

رضا فرازی افزود:تامین بذر‌های اصلاح شده؛ استفاده مناسب از کود و سموم؛ مبارزه به موقع با بیماری‌ها و آفات و استفاده از روش‌های نوین آبیاری لز شاخص‌های مهمی هستند که باعث افزایش میزان برداشت گندم می‌شود.


وی گفت: خوشبختانه با وجود بارش کم و کاهش سطح زیر کشت گندم در شهرستان؛ اما عملکرد نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه افزود: قیمت خرید گندم در سال جاری توسط شورای قیمت گذاری مبلغ ۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم محصول تعیین شده است و عملیات خرید بصورت متمرکز در مرکز شهرستان در حال انجام است.


ابوالفضل جعفری رییس اداره تعاون روستایی فیروزکوه هم در خصوص خرید گندم از کشاورزان گفت: کشاورزانی که خرده مالک هستند و امکان حمل محصول خود به کارخانه‌های آرد اطراف شهرستان را ندارند گندم‌های خود را با قیمت تضمینی اعلام شده به ما تحویل میدهند و ما آن‌ها را به کارخانه‌های معرفی شده انتقال می‌دهیم.


پازوکی کارشناس کشاورزی گفت: ارقام گاسکوژن و سایمون مهمترین ارقام کشت شده در این شهرستان هستند، چون مقاومت بالا نسبت به سرما؛ آفت و باد‌های منطقه گدوک دارند و از عملکرد بالای ۵ تن برخوردارند.


وی افزود: این ارقام بخاطر بالا بودن میزان گلوتن یا پروتئین بعنوان گندم پایه برای تهیه آرد سایر مناطق کشور در کارخانه‌های اطراف شهرستان استفاده می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار