روز گذشته در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) و فرمانده قرارگاه عملیاتی نزاجا در شمال شرق کشور با برگزاری نشست‌های خبری جداگانه‌ای برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس دستگاه خود را برای خبرنگاران تشریح کردند.
کد خبر: ۹۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) گفت: رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس، ٣١شهریور در میدان ١۵خرداد مشهد برگزار می‌شود.

اجرای ۴٠عنوان برنامه

سرهنگ پاسدار علی‌اکبر افراسیابی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۴٠عنوان برنامه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در رده‌های مختلف سپاه در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ٢۵٠گروهان بسیج و رده‌های مختلف سپاه هم‌زمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در سطح استان رژه خواهند رفت، افزود: رژه نیروهای مسلح نیز در ٣١شهریور با حضور سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در میدان ١۵خرداد مشهد برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی خانوادگی نیز هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در مشهد برگزار و آحاد مردم در کنار نیروهای مسلح مسیر میدان دکتر شریعتی تا مزار شهدای جبل‌النور کوهسنگی را خواهند پیمود.

وی برگزاری نمایش رزمی سپاه را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: در این برنامه، بخشی از تاریخ دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با هدف آشنایی نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی بازخوانی می‌شود.

افراسیابی گفت: نمایش رزمی سپاه همه روز در طول این هفته بعد از نماز مغرب و عشا در پادگان شهید کاوه و مرکز آموزش جوادالائمه(ع) واقع در سه‌راهی طرقبه‌شاندیز خیابان امام رضا(ع)١٢ برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) گفت: برگزاری نشست‌های کرسی روایتگری رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی توسط بسیجیان در ادارات و مساجد و همچنین تجلیل از جانبازان و ایثارگران از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده، عملیات عاشورای‌یک هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان کاشمر بازسازی می‌شود.

بازخوانی غدیرخم در ١۵شهراستان

وی بیان کرد: با توجه به هم‌زمانی هفته دفاع مقدس با دهه ولایت و امامت مراسم غدیر خم در مشهد و ١۵شهر استان بازخوانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بیش از ۵هزار پایگاه مقاومت بسیج استان نیز برگزار می‌شود، ابراز کرد: نمایشگاه تولیدات فرهنگی با محوریت دفاع مقدس به همت ناحیه مقاومت بسیج عمار در خیابان دانشگاه مشهد برپا شده است.

وی گفت: مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح نیز ۵مهر هم‌زمان با سالروز عملیات ثامن‌الائمه (شکست حصر آبادان) به میزبانی لشکر٧٧ ارتش برگزار می‌شود.

افراسیابی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار شهرآرا درباره برنامه‌های سپاه برای برگزاری رزمایش اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال جاری رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس، امام حسین(ع) و امام علی(ع) در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در واکنش به هتاکی به ساحت مقدس شهدای جبل‌النور گفت: کسانی که به مقام شامخ شهدا اهانت می‌کنند، لیاقت پاسخ‌گویی ندارند.افراسیابی ادامه داد: این افراد از روی بی‌مایگی این توهین‌ها را انجام می‌دهند و فقط به‌دنبال مطرح‌کردن خودشان هستند.

ساخت پادگان ساده نیست

همچنین فرمانده قرارگاه عملیاتی نزاجا در شمال شرق کشور روز گذشته در نشست خبری تشریح برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس درباره آخرین وضعیت انتقال پادگان مشهد به خارج از شهر با بیان اینکه خوشبختانه در این زمینه و بنا به تاکید رهبر انقلاب اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: هم‌اکنون ۶٠درصد قسمت جنوبی پادگان قدیم مشهد شامل بخشی از میدان تیر در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

امیر جهانشاهی با بیان اینکه برابر قانون باید هزینه پادگان جدید از محل فروش پادگان قبلی به‌دست آید، افزود: تاکنون در حالی برای پادگان جدید ٣٠٠میلیارد تومان هزینه شده که پادگان قدیم کمتر از ۴٠میلیارد تومان ارزش داشته و برای تامین هزینه‌های ساخت این پادگان از فروش پادگان‌های دیگر استفاده کرده‌ایم.

ساخت ٣۵هزارمترمربع از پادگان جدید

وی با بیان اینکه ساخت یک پادگان ساده نیست، عنوان کرد: تاکنون بیش از ٣۵هزار مترمربع از پادگان جدید ساخته شده و ٣٠هزار مترمربع نیز درحال ساخت است.

امیرجهانشانی با بیان اینکه در پادگان قدیم مشهد هم طراحی‌ها درحال انجام است، گفت: تاکنون جلسات مختلفی با آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برگزار کرده‌ایم و پیشرفت‌هایی هم در این زمینه به‌وجود آمده است.فرمانده قرارگاه عملیاتی نزاجا در شمال شرق کشور وسعت پادگان جدید را هزار و ٣٠٠هکتار عنوان کرد.

جهانشاهی همچنین در ارتباط با برنامه‌های هفته دفاع مقدس، بیان کرد: آغاز هفته دفاع مقدس با رژه پیاده و موتوری ساعت ٨صبح ٣١ شهریور هم‌زمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

امیرجهانشاهی با بیان اینکه امسال میزبان مراسم رژه هفته دفاع مقدس سپاه پاسداران است، ادامه داد: مراسم رژه امسال نیز با حضور مسئولان کشوری و لشکری و استانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز دوم هفته دفاع مقدس به‌عنوان روحانیت، دانش و دانش‌پژوهی است، تصریح کرد: در این روز با هماهنگی‌های انجام شده، زنگ مقاومت در مدارس به صدا در می‌آید.

غبارروبی مزار شهدا

وی ادامه داد: مراسم غبارروبی مزار شهدا و دیدار از خانواده‌های آنان روز پنج‌شنبه که روز ایثار است، برگزار می‌شود.

جهانشاهی از برگزاری نمایشگاه با حضور نیروهای مسلح از ٢۵شهریور تا هفته دفاع مقدس در پارک کوهسنگی مشهد خبر داد و گفت: رزمایش بزرگ یگان‌های خراسان رضوی قرارگاه شمال شرق نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روز پنجم مهر که مصادف با سالروز شکست حصر آبادان است، عنوان کرد: به مناسبت این روز عملیات بزرگی در سطح لشکر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار