رییس جهاد کشاورزی لرستان
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: افزایش سهم این بخش از محل اعتبارات ملی ضروری است و باید مورد توجه مسوولان دولتی و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۸۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 12 August 2021

به گزارش تابناک لرستان اسفندیار حسنی‌مقدم روز چهارشنبه در دیدار با اعضای خانه کشاورز لرستان افزود: چهار و نیم میلیون بهره بردار در کشور به کشاورزی اشتغال دارند و حدود ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی، ۱۹ درصد اشتغال و بیش از ۲۰ درصد از صادرات ایران به این حوزه اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: هرچند کشاورزی از حوزه های مهم در کشور محسوب می شود اما بنا به دلایلی، سهم این بخش در نظام اداری کشور و اعتبارات ملی کمتر از ۴.۵ درصد است درحالیکه کشاورزی بیشترین تاب آوری را در تحریم‌های ظالمانه دشمن داشته و رشد اقتصادی آن مثبت بوده است.

وی گفت: بنابراین ضروری است سهم بخش کشاورزی از محل اعتبارات ملی بیش از این مقدار باشد که تحقق این مهم در گرو ارتباط قوی با نمایندگان و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است که از حق کشاورزان و بهره‌برداران دفاع نمایند.

حسنی مقدم همچنین خطاب به اعضای خانه کشاورز لرستان افزود: فعالیت این تشکل باید در راستای شناسایی مشکلات بخش کشاورزی، ارائه راهکار و برون رفت از مشکلات باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت تسهیل در انجام امور حوزه کشاورزی به جلسات خانه دعوت شوند.

سالانه حدود ۲.۵ میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در لرستان تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار