مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات موثر انجام یافته در طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش راندمان تولید محصولات مختلف در کشت و صنعت و دامپروری مغان هستیم و میزان تولید گندم ۳۱ درصد و جو ۴۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۸۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ 12 August 2021

به گزارش تابناک اردبیل، اسدالله محسن زاده در این باره اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام یافته در طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش راندمان تولید در خصوص محصولات مختلف در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بوده‌ایم.

وی افزود: برای مثال راندمان تولید محصول گندم در واحد سطح به میزان ۳۱ درصد، جو ۴۰ درصد و کلزا نیز ۲۱ درصد افزایش داشته است و در خصوص تولید شیر نیز رکورد تولید این محصول را شکسته و تولید روزانه را به ۱۹۶ تن رسانده‌ایم.

افزایش ۳۰ درصدی تولید شیر در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: در حال حاضر سرانه تولید شیر از ۲۵ کیلو گرم به ۳۵ کیلوگرم رسیده است و رشد ۳۰ درصدی در این خصوص را داشته‌ایم و کارخانجات لبنیات این شرکت به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند.

محسن زاده تشریح کرد: متاسفانه پیش از این که این شرکت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود، عدم تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی سبب کاهش راندمان تولید و هم‌چنین ضرر و زیان به توان خاک مزارع شده بود که این مشکل را نیز با حضور کارشناسان متخصص برطرف کرده‌ایم.

وی بیان کرد: اخیرا ۵ هزار هکتار از اراضی به عشایر منطقه داده شده که با این اقدام گرچه از نظر سطح اراضی موجود در شرکت کاسته شده اما برنامه جامعی برای این موضوع تدوین کرده و معایب و مزایای آن را به صورت کامل مشخص کرده‌ایم و از این باب برنامه مناسبی برای جبران آن در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با حضور یک تیم مدیریتی هماهنگ و قوی در این شرکت، با تمام توان و تلاش در راستای توسعه و مدیریت مناسب این مجموعه در حال فعالیت هستیم و خوشبختانه با اقدامات انجام یافته، از لحاظ پرسنلی و کادر فعال در این مجموعه نیز در شرایط مناسبی قرار داریم.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار