رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با مراجعه یک هزار و ۳۷۲ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی استان، تاکنون آزمایش ۵۶۶ بیمار مثبت قطعی اعلام شده است.
کد خبر: ۹۸۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ 12 August 2021

 

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی در این باره افزود: از این تعداد ۹۶ بیمار بستری شدند و ۴۷۰ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری است و در حدود ۱۰۰ نفر نیز بیمارانی که تمامی علائم کرونا را دارند اما تست آنها منفی کاذب شده است نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

شیرانی با بیان اینکه ۶۵ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان حال وخیمی دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، تصریح کرد: بسیاری از مبتلایان به کرونا با سویه دلتا که حال آنها وخیم شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند احتمال بهبودی بسیار کمی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت ۲ بیمار کرونایی در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۲۵۷ نفر رسیده است.

شیرانی روند شیوع کرونا در استان را کماکان افزایشی دانست و گفت: علائمی مبنی بر رسیدن به قله موج پنجم وجود ندارد و همچنان سیر صعودی است.

 تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۱ مرداد) ۱۷۱ هزار و ۴۰ مورد نمونه‌گیری تشخیص کرونا در استان انجام شده است که بر اساس آن ۶۱ هزار و ۲۷۹ نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شده است.

هم اینک تمامی تخت‌های بیمارستانی این استان تکمیل شده و بیمارستان صحرایی برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار