استاندار خوزستان با اعلام تعطیلی اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری همچنین روز شنبه ۳۰ مردادماه گفت: از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا روز شنبه ۳۰ مرداد فعالیت تمام مشاغل به غیر از گروه یک در استان خوزستان ممنوع است.
کد خبر: ۹۸۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 14 August 2021

استاندار خوزستان با اعلام تعطیلی اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری همچنین روز شنبه ۳۰ مردادماه گفت: از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا روز شنبه ۳۰ مرداد فعالیت تمام مشاغل به غیر از گروه یک در استان خوزستان ممنوع است.

قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری موجب شده وضعیت استان خوزستان نگران کننده شود لذا باید نظارت ها را بیشتر کرد.

سفرهای بین استانی از یکشنبه به مدت ۱۵ روز ممنوع است

استاندار خوزستان همچنین اظهار داشت: تمام سفرهای بین استانی از فردا یکشنبه ۲۴ مردادماه به مدت ۱۵ روز ممنوع بوده و جرائم خودرویی در این مدت به صورت ۲ برابر اعمال می‌شود.

سلیمانی دشتکی گفت:جرائم خودروهایی که خلاف این مصوبه عمل کنند از ۱۰میلیون ریال به ۲۰ میلیون ریال افزایش یافته است ضمن اینکه جرائم مذکور در موعد مقرر باید پرداخت شود.

وی افزود: استان خوزستان در زمینه نظارت‌بر رعایت پروتکل های بهداشتی عملکرد مناسبی نداشته است لذا باید بازدیدهای مشترک افزایش یابد و اگر نقصی در این زمینه است برطرف شود.

ممنوعیت دسته گردانی و عزاداری در محل‌های بسته

سلیمانی دشتکی با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گفت: ضمن تشکر از هیات هایی که آیین های عزاداری را با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می دهند ، تصاویری از عزاداری برخی هیات ها در خوزستان منتشر شده که در چنین وضعیت کرونایی شایسته نیست لذا از نیروی انتظامی در خواست می شود اینگونه موارد را از طریق هیات امنای هیات ها پیگیری کند.
وی تبدیل هیات های عزاداری به مراکز واکسیناسیون را یک امر خداپسندانه دانست و افزود: آیت الله کعبی و آقای اقبال حمید خیر خوزستانی امسال هیات عزاداری خود را به مرکز واکسیناسیون تبدیل کردند که کار ارزنده‌ای است و امیدواریم الگویی برای مابقی هیات ها باشد.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر عدم برگزاری آیین های عزاداری در محل های سر بسته و پرهیز از دسته گردانی گفت: برای حفظ سلامت مردم باید اینگونه مراسم را برگزار نکرد تا شرایط استان خوزستان از نظر شیوع کرونا بدتر نشود.

فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی با یک سوم ظرفیت

استاندار خوزستان همچنین گفت: از فردا یکشنبه به مدت ۱۵ روز وسایل حمل و نقل عمومی با یک سوم ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

وی در ادامه با انتقاد از شرکت نفت گفت: از ۲ ماه پیش شرکت نفت موظف به تامین ماسک شد اما هنوز به تعهد خود عمل نکرده است این در حالی است که مصوبه ستاد کرونا الزامی است و اگر ارگانی خلاف آن عمل کند به دادستانی معرفی می شود.
استاندار خوزستان گفت: متاسفانه شرکت نفت با ستاد کرونا همکاری نمی کند و لازم است دادستانی به این موضوع ورود کند.
وی با تشریح آخرین وضعیت خوزستان از نظر شیوع کرونا گفت: خوزستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت خوبی نیست. روز گذشته تعداد فوتی های خوزستان به ۲۶ نفر رسید که نگران کننده است همچنین تعداد بستری ها از ۵۰۰ مورد در ۲ هفته قبل به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است ضمن اینکه ۴۵۰ بیمار در آی سی یو بستری هستند که وضعیت ۸۰ نفر آنها وخیم است .
استاندارخوزستان گفت: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند باید انتظار فاجعه را داشت.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار