استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: پایگاه امداد هوایی ارسباران برای حفاظت از میراث ملی و جهت ثبت جهانی جنگل‌های منطقه ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۸۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵ 14 August 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در شهرستان کلیبر برگزار شد، با اشاره به اینکه امدادرسانی در جنگل‌های ارسباران به صورت کافی نبوده، اظهار داشت: امدادرسانی را باید بتوانیم به موقع انجام دهیم و این اساس ضرورت ایجاد پایگاه هوایی در جنگل‌های ارسباران بیشتر احساس می‌شود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه برای بازسازی مناطق سیل‌زده مصوبات مناسبی داشتیم و در آینده نیز تلاش می‌کنیم رونق اقتصادی در منطقه ایجاد شود، گفت: بازگشایی پایانه گمرکی در وزارت کشور تصویب شده که برای رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر خواهد بود.

 

پورمحمدی ادامه داد: قابلیت دامپروری و کشاورزی خوبی هم در منطقه وجود دارد که باید توجه بیشتری شود تا اشتغال و اقتصاد و منطقه بیش از پیش توسعه یابد.

 

استاندار آذربایجان ‌شرقی تأکید کرد: توسعه در همه ابعاد و در همه نقاط استان باید اتفاق بیفتد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت اتمام سد پیغام‌چای برای جلوگیری از وقوع سیل، گفت: ۳۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این سد به صورت صددرصد در سال جاری تخصیص می‌یابد.

 

علی نیکزاد ادامه داد: در سیل اخیر کانال‌های آب اگر  درست عمل می کردند آب به طور قطع از بالا دست به پایین دست منتقل می شد و موجب خسارت احشام، ادوات کشاورزی و واحدهای مسکونی در سیل کلیبر نمی شد.

 

وی افزود: پس از بازدید از روستاهای آسیب دیده از سیل، کمک های بلاعوض در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد و سازمان مدیریت بحران در ترمیم و بازسازی زیرساخت ها کمک خواهد کرد.

 

وی گفت: بنیاد مسکن نیز در بازسازی واحدهای مسکونی و اجرای طرح های هادی کمک خواهد کرد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: ربر اساس ماده ۱۱ قانون حوادث غیرمترقبه، سطح حادثه، محلی است و خوشبختانه از نخستین ساعات وقوع سیل در کلیبر، همکاران ما در اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی حضور فعال و همه جانبه ای در محل حادثه داشتند.

 

اسماعیل نجار افزود: ما در سطح کشور به دلیل تغییر اقلیم، از این سیل ها زیاد داشتیم و مردم عزیزمان دچار خسارت جانی نیز شدند.

 

وی اضافه کرد: همکاران ما خسارات ناشی از سیل کلیبر را برآورد و به ما منکعس کردند و بنا داریم با کمک بنیاد مسکن، واحدهای مسکونی مستقر در بستر رودخانه ها را به خارج از آن منتقل کنیم.

 

وی ادامه داد: برای این کار هم تسهیلات و  هم کمک های بلاعوض بانکی به روستاییان سیل زده عزیز به میزان حدود ۱۶۵ میلیون تومان به ازای هر واحد اعطا خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :