رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: روزانه حدود هزار و ۴۰۰ بیمار با علایم کرونا به بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 17 August 2021

رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: روزانه حدود هزار و ۴۰۰ بیمار با علایم کرونا به بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان مراجعه می‌کنند.

فرهاد ابول نژادیان افزود: ۴۷۰ تخت بیمارستانی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان وجود دارد که ۴۵ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه و ۴۲۵ تخت در بخش عادی به بیمارن کرونایی خدمات رسانی می‌کنند.
وی افزود: هم اکنون ۴۴۲ بیمار بستری ناشی از کرونا در پنج بیمارستان‌ زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آبادان بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات این منطقه ۸۷ درصد، در بانک‌ها ۷۱ درصد و در سایر موارد به صورت میانگین ۷۴ درصد است.
ابول نژادیان بیان کرد: البته در شادگان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمتر از ۵۰ درصد است و ساده انگاری شهروندان، این شهرستان را به وضعیت قرمز برگرداند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از قاچاق دارو، داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی فقط در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.

ابول نژادیان گفت: بیماران بستری در بیمارستان‌ها نیازی به مراجعه به داروخانه‌ها ندارد و داروهای مورد نیاز آنها در بیمارستان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
وی افزود: برخی پزشکان داروهایی را تجویز می‌کنند که در درمان بیماری کرونا تاثیری ندارد که البته ممکن است در داروخانه‌ها هم یافت نشود، در صورت مشاهده به پزشک معالج تذکر داده خواهد شد.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار