رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان با کمبود نیرو روبه‌رو هستند و دست یاری به سوی نیروهای داوطلب در حوزه بهداشت و درمان دراز می‌کنیم.
کد خبر: ۹۸۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ 17 August 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان با کمبود نیرو روبه‌رو هستند و دست یاری به سوی نیروهای داوطلب در حوزه بهداشت و درمان دراز می‌کنیم.

شکراله سلمان‌زاده بیان کرد: تعداد زیادی از کادر درمان درگیر بیماری هستند به همین دلیل با کمبود شدید نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و دست یاری به سوی نیروهای داوطلب در حوزه بهداشت و درمان دراز می‌کنیم تا به کمک مدافعان سلامت بشتابند.

وی تنها راه برون رفت از بحران را رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دانست و گفت: کادر بهداشت و درمان در وضعیت کنونی بسیار خسته شده‌اند.

وی با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به ویروس دلتا و ثبت رکورد بستری روزانه در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان ادامه داد:تمام ظرفیت‌های جدیدی که در یک هفته اخیر در بیمارستان‌های منطقه ایجاد شد تکمیل و در حال استفاده و تجهیز ورزشگاه‌ها و مصلای آبادان برای بستری بیماران جدید هستیم.

سلمان‌زاده با انتقاد از رعایت نشدن محدودیت‌های ستاد مدیریت کرونا در جنوب غرب خوزستان افزود: اگر اعلام تعطیلات سراسری تنها جنبه تفریح برای مردم و مسوولان داشته باشد، تلاش ما به جایی نخواهد رسید و ایجاد محدودیت‌ها، نه تنها کارساز نیست بلکه موجب گسترش بیش از پیش بیماری در منطقه و کشور می‌شود.

وی بیان کرد: شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در حال افزایش است و اگر مردم به هشدارها و محدودیت‌ها توجه نکنند، فاجعه ملی رخ خواهد داد و هر روز باید شاهد مرگ عزیزانمان باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: در صورت ادامه این روند به زودی با کمبود دارو و امکانات روبه‌رو خواهیم شد و نیاز است همه با هم کمک کنیم تا علاوه بر خستگی کادر بهداشت و درمان، شرمنده مردم نباشیم.

سلمان با اشاره به شناسایی ۴۷۱ مورد ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: ۲۶۵ نفر در آبادان، ۱۳۵ نفر از خرمشهر و در شادگان ۷۱ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ مبتلا شدند.
وی ادامه داد:در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۸۹ نفر افراد مبتلا به کرونا بستری و ۷۱ نفر نیز بهبود و از بیمارستان‌های منطقه مرخص شدند.

وی تعداد بیماران بستری شده در پنج بیمارستان شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان را ۴۶۴ بیمار اعلام کرد و افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته کرونا جان هفت نفر در آبادان، یک نفر خرمشهر و یک نفر در شادگان را گرفت.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار