رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بیش از 70 هزار عضو هیئت علمی متخصص و کاردان دارد که در رشته‌های مختلف به امر تدریس و تحقیق مشغول هستند.
کد خبر: ۹۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 21 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید میرزاده عصر امروز در نشست صمیمانه اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: این جامعیت و وحدتی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد به خاطر وجود مهر اهل بیت در دل مرد ایران است و این تشیع است که سبب دوام این کشور در طول تاریخ شده و استان اردبیل خاستگاه این تشیع است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی با صلابت مقام معظم رهبری و وحدتی که بین جامعه ما به خاطر همین تشیع شکل گرفته سنگربان و حافظ واقعی ارزش‌های اسلامی و اسلام ناب محمدی در جهان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سایه وحدت ناشی از تشیع و اسلام صلابت رهبری، تدبیر دولت تدبیر و امید، دانش هسته‌ای و مدیریت خوب تیم مذاکره‌کننده اکنون پرچم ایران در کنار پرچم کشورهای قدرتمند دنیا قرار گرفته و آنها به خاطر دارایی‌های علمی، فرهنگی و مذهبی کشور ما با ایران پای میز مذاکره نشستند.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک موجودیت عزیز، با عزت و مؤثر در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران است، افزود: این دانشگاه یک دستاورد بی‌بدیل انقلاب اسلامی و طرح بی‌نظیری است که با پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تأیید و حمایت امام راحل و حضور بزرگان نظام مانند مقام معظم رهبری تأسیس شد.

باید برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که پرچم علمی، فناوری و کارآفرینی در دانشگاه بالا رود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید در دانشگاه آزاد اسلامی با روش‌ها و منش‌ها کاری کنیم تا دانشگاه به توسعه کیفی دست پیدا کند و پرچم علمی، فناوری و کارآفرینی در دانشگاه بالا رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 هزار عضو هیئت علمی تمام وقت، نیمه وقت و حق‌التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می‌کنند، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با 35 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های دولتی همکاری می‌کند که این مزیت بزرگ و منحصر به فرد دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده با اشاره به سامانه آزمایشگاه‌های همکار دانشگاه آزاد اسلامی (ساها) اضافه کرد: در این سامانه حدود 7 هزار و 400 آزمایشگاه و 3 هزار و 600 کارگاه در سطح ساها به صورت تجمیعی و هم‌افزایی به عنوان یک آزمایشگاه ملی (طرح ساها) با هم همکاری دارند و یک شبکه ملی را فراهم می‌کنند که به همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاه‌های دولتی اجازه می‌دهد که از خدمات این سامانه استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی طرح ساها در کنار 70 هزار عضو هیئت علمی و 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی مسقف و غیر مسقف یک سرمایه جهانی برای تولید جهانی علم و کارآفرینی ایجاد کرده است.

میرزاده به مصوبات جلسه هیئت امنای استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی برای استان گرفته شد که به زودی به مرحله اجرا در می‌آید.

*مطالبات کارکنان، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل

در ادامه جلسه منتخبان کارکنان، دانشجویان و اساتید استان اردبیل به بیان مطالبات خود پرداختند.

غلامحسین غاربی به عنوان منتخب کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به مطالبات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از جمله درخواست تسهیل تبدیل وضعیت کارکنان به هیئت علمی، بازنشستگی پیش از موعد به جای بازخرید، واگذاری بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی، امکان حضور کارکنان در هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان، پرداخت سختی کار برای کارکنان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و پرداخت تسهیلات به ایثارگران همانند ادارات دولتی و... اشاره کرد.

وی همچنین محاسبه حق سنوات دوران پیمانکاری نیروهای قراردادی، پرداخت حق تخصص کارکنان، تخصیص پست‌های مدیر‌کلی به کارکنان، تغییر مفاد آیین‌نامه کمیته انضباطی، تغییر شرایط تحصیلی تخصیص پست‌های سازمانی، پرداخت ما به‌التفاوت وام خرید مسکن و تخصیص وام خرید خودرو و سرمایه‌گذاری 49 درصدی دانشگاه در شرکت‌های تعاونی مصرف دانشگاه را مورد تاکید قرار داد.

غاربی کارکنان را پایه‌گذاران اصلی واحد‌های دانشگاهی معرفی و رشد و توسعه آن را مدیون صبر، بردباری و تحمل مشکلات کارکنان دانست.

در پایان لوح تقدیری که از سوی فعالان تشکل‌های دانشجویی استان اردبیل آماده شده بود، به میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهدا شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار