معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران بر استفاده از قضات ساعی برای کاهش موجودی پرونده‌های مُسن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۳۱۷ پرونده کثیرالشاکی در تهران در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۹۸۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 27 August 2021

 

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی دادگستری؛ حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران در جلسه شورای معاونین استان تهران به شرح عملکرد صورت گرفته در این حوزه پرداخت و آمار عملکرد استان تهران را در تیرماه مثبت اعلام و ظهار کرد: در مرداد ماه شاهد بهبود بیشتر حجم پرونده‌های مختومه شده خواهیم بود.

وی در مورد پرونده‌های بیش از یکسال نیز گفت: نسبت به سال ۹۸ حدود ۷۰ درصد کاهش در خصوص آمار این پرونده‌ها را داریم.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران ضمن پیشنهاد استفاده از قضات ساعی و ظرفیت سایر شعب فعال برای کاهش آمار شعب پرتراکم افزود: در حال حاضر تعداد ۳۱۷ پرونده کثیرالشاکی در تهران در حال رسیدگی است.

بابایی اظهار کرد: در سالنامه آماری قوه قضاییه از بین ۶ معیار تعریف شده، استان تهران در ۳ معیار مقام اول کشور را به دست آورد. همچنین استان تهران در کاهش پرونده‌های مسن و عملکرد دادگاه تجدیدنظر در سال ۹۹ موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.

وی خاطر نشان کرد: در پی دستور ریاست قوه قضاییه طی سفر به استان ایلام، به دنبال آزادسازی افراد بلاتکلیفِ محکوم به قصاص هستیم و در مورد محکومان امنیتی نیز در پی استفاده از راهکار‌های قانونی برای تعدیل محکومیت یا آزادی آن‌ها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار