نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت:وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو حقابه کشاورزی استان خوزستان را در سندی مشخص و ابلاغ کنند.
کد خبر: ۹۸۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴ 28 August 2021

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت:وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو حقابه کشاورزی استان خوزستان را در سندی مشخص و ابلاغ کنند.

سیدکریم حسینی عصر جمعه در نشست شورای اداری خوزستان که با حضور رئیس جمهوری در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: در صورتی که این وزارتخانه ها نسبت به تهیه و ابلاغ چنین سندی اقدام کنند، دیگر موضوع انتقال آب مطرح نمی شود.

وی ادامه داد: این وزارتخانه ها باید نسبت به حقابه ای که در قالب این سند برای استان خوزستان مشخص می کنند، متعهد بوده و به تحقق آن برای استان خوزستان مکلف باشند.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت تکمیل طرح های آبرسانی غدیر و شمال شرق خوزستان تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح ها می تواند به پایداری آب مورد نیاز روستاها و شهرهای استان خوزستان منجر شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان خوزستان دارای ظرفیت های اقتصادی متعددی است و در صورتی مشکل اشتغال در این استان کاهش خواهد یافت که امر بومی گزینی نیز مورد توجه قرار گیرد.

حسینی یادآورشد: از جمله موانع پیشرو در بومی گزینی نیروی اشتغال در استان، مدیریت های غیربومی در صنایع و کارخانجات خوزستان است.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه سرمایه گذاری در استان خوزستان باید ایجاد مشوق های لازم مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق ظرفیت های جدیدی در حوزه اشتغال در خوزستان محقق شود.

وی همچنین به موضوع حاشیه نشینی در کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: مناطق کم برخوردار متعددی در اهواز وجود دارد که رسیدگی و ایجاد زیرساخت های لازم برای ساکنان آنها ضروری است.

امیدواریم از طریق کارگروه هایی که تعیین شده اند، در یک دوره زمانی مشخص، رفع مشکلات ابتدایی این مناطق در دستور کار دولت قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تاسیس هشت شهرستان جدید طی ۱۰ سال گذشته (با مصوبه هیات دولت) در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شهرستان ها فاقد بیمارستان هستند؛ لذا پیشنهاد می شود طی برنامه ای کوتاه مدت و بلندت مدت نسبت به راه اندازی بیمارستان های محلی تا زمان احداث بیمارستان های ثابت در این شهرستان ها اقدام شود.

وی به ضرورت تشکیل صندوق توسعه استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: این صندوق مصارفی دارد که نیازمند منابع خاص و ویژه است؛ لذا اختصاص درصدی از محل فروش نفت کشور به این صندوق پیشنهاد می شود.

به گفته وی، سهم سه درصد فروش نفت در اعتبارات بودجه ای خوزستان فاقد کاربرد لازم برای رفع نیازهای این استان است.

رییس جمهوری صبح روز جمعه در نخستین سفر استانی کابینه سیزدهم، برای بررسی مشکلات خوزستان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سیلمانی وارد اهواز شد. رییس جمهوری را در این سفر جمعی از اعضای کابینه از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آمنوزش پزشکی، و رییس سازمان برنامه و بودجه همراهی می‌کنند.

برچسب ها: سیدکریم حسینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار