کد خبر: ۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ 03 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل ازفارس، راضیه خدادوست مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار داشت: ادارات بایدماده قانونی «سهم 3 درصد معلولان» از استخدام را رعایت کنند و هر سیستم دولتی این ماده را رعایت نکند، پیگرد قانونی دارد، اما ضامن اجرای آن و ضمانت اجرایی این ماده در اختیار بهزیستی نیست.

وی افزود:بهزیستی در این‌باره فقط وظیفه گزارش‌دهی دارد، دستگاه‌های اجرایی باید به آن جامه عمل بپوشانند، ولی پیرامون نحوه اجرای ضمانت‌ اجرایی ابهام وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی باتاکید به ضرورت پرداختن رسانه‌ها به این موضوع‌ خاطرنشان ساخت: این ماده قانونی بین نهادهای مختلف مغفول مانده ولی با پیگیری مسئولان و خبرنگاران نسبت به اهمیت اجرای این تعهد قانونی در جامعه حساس‌سازی خواهدشد.

وی گفت :دستگاه‌های اجرایی در صورت تخلف از ماده قانونی سهم 3درصدمعلولان، باید پاسخ‌گو باشند.

خدادوست در ادامه افزود: بین جامعه معلولان مناطق مختلف آذربایجان غربی، افراد تحصیلکرده، متخصص و توانمند زیادی وجود دارد که باید برای استفاده از ظرفیت آنها گام برداشت.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 957 موسسه، مرکز خیریه و تشکل مردم نهاد زیرنظر این مجموعه وجود دارد، گفت: این موسسات در استان مشغول فعالیت هستند که فقط 87 موسسه مجاز به جمع‌آوری کمک‌ نقدی و غیرنقدی بین اقشار مختلف می‌باشد.

خدادوست ضمن ابراز تاسف به شکل‌گیری حرکت‌های جدیدالظهور مانند مراجعه به درب منازل مردم همراه با قبض جهت جمع‌آوری کمک‌های نقدی اشاره و افزود: متاسفانه آقایان و خانم‌هایی برای جمع‌آوری کمک نقدی به درب مغازه‌‌ها و منازل مراجعه می‌کنند که این حرکت از نظر ما پذیرفتنی نبوده و به نوعی خیرآزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار