معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۷۲ وقف جدید از سوی واقفان نیک اندیش در این استان به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 22 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام علی اکبر صفری با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری در مجموع ۷۲ وقف جدید در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی به ثبت رسیده است، افزود: این موقوفات در مناطق شهری و روستایی با نیات مختلفی از جمله اطعام در عزاداری سیدالشهدا(ع)، برگزاری مراسمات ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، احداث مسجد و حسینیه، ازدواج جوانان، کمک به ایتام و مستمندان و مباحث قرآنی و فرهنگی از سوی واقفان و خیران به ثبت رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی موقوفات جدید ثبت شده در استان افزون بر ۴۰ میلیارد ریال است، اضافه کرد: در نیمه نخست امسال شمار موقوفات جدید ثبت شده در خراسان شمالی به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام صفری با یادآوری اینکه پارسال در شش ماهه نخست سال در مجموع ۵۰ وقف در شهرستان های مختلف خراسان شمالی به ثبت رسیده بود، اظهار داشت: علت افزایش شمار موقوفات جدید در استان در سال جاری اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی از جمله طرح نشاط معنوی، ضیافت الهی، دوره‌های قرآنی و تبلیغات فراوان بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: اکنون در این استان در مجموع چهار هزار و ۹۶۴ موقوفه با ۹ هزار و ۷۹۴ رقبه وجود دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار