مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: همزمان با برگزاری کنگره شهید مدنی، بیت این شهید بزرگوار مرمت و المان ایشان در چند منطقه شهر همدان نصب خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 07 September 2021

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: همزمان با برگزاری کنگره شهید مدنی، بیت این شهید بزرگوار مرمت و المان ایشان در چند منطقه شهر همدان نصب خواهد شد.


به گزارش تابناک همدان; مجید صفدریان در گفت‌وگو با خبرنگار کنگره ملی شهید مدنی اظهار کرد: بیت شهید مدنی یادگار روزهای مبارزه با طاغوت به همت اداره کل میراث فرهنگی مرمت شدهاست.


وی افزود: برای مرمت بیت شهید مدنی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده 500 میلیون تومان اعتبار از محل منابع استانی هزینه شد.


مسئول کمیته آثار ماندگار کنگره ملی شهید مدنی گفت: رایزنی لازم با بنیاد شهید مرکز برای تبدیل بیت شهید به موزه انقلاب اسلامی انجام شده که پس از دریافت مجوز لازم انجام می‌شود.


صفدریان با اشاره به کارهای کمیته آثار ماندگار برای گرامیداشت چهلمین سال شهادت شهید مدنی بیان کرد: مراسم ادای احترام به این روحانی برجسته 20 شهریور ساعت 8 صبح در بیت ایشان طبق روال هر سال برگزار می‌شود.


وی اعلام کرد: آغاز عملیات اجرایی المان فاخری از شهید مدنی در گلزار شهدای همدان در این ایام صورت خواهد گرفت و 6 المان دیگر در مقابل بیت شهید و مر اکزی که از ایشان در همدان به یادگار مانده چون مسجد، درمانگاه، مؤسسه دارالایتام، حسینیه کوی دره مرادبیک و مؤسسه قرض الحسنه مهدیه هم انجام شده است.


مدیر کل بنیاد شهید همدان با بیان اینکه کار طراحی و نصب این المان ها از طرف شهرداری انجام شده، گفت: ویژه نامه یاد یاران به تعداد 500 جلد هم به همت بنیاد شهید چاپ شه که در کنگره شهید مدنی توزیع می‌شود.


صفدریان اعلام کرد: کار تدوین کتاب «سید العلماء الاعلام» توسط مؤسسه شهید مدنی و دبیرخانه کنگره انجام شده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به چاپ رسیده که در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.


وی افزود: آثار شنیداری و مکتوب شهید مدنی و عکس‌های ایشان هم جمع آوری و بیشترین زحمتاین کار با مرکز اسناد و کتابخانه ملی بوده است.


کنگره ملی آیت‌الله شهید مدنی 20 شهریور به مناسبت چهلمین سالروز شهادت این روحانی برجسته در همدان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار