مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت:یک سردخانه با ظرفیت پنج هزار تن ذخیره سازی میوه و تره بار در استان احداث می شود.
کد خبر: ۹۹۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 08 September 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمد ناصرناصری افزود: حداقل ظرفیت ذخیره سازی میوه و تره بار در استان ایلام باید ۱۷ هزار تن باشد که در استان هشت هزار تن فضای ذخیره سازی وجود دارد که در صورت احداث این سردخانه پنج هزار تنی تا حدود زیادی مشکل ذخیره سازی و کاهش نرخ میوه و تره بار در استان بهبود می یابد.

وی گفت:  با توجه به خلاء ظرفیت ذخیره سازی میوه و تره بار در استان ایلام به منظور بهبود وضعیت میوه و تره بار، مجوز احداث سردخانه در جلسات اقتصاد مقاومتی گرفته شده است.

ناصری ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه ها و اهداف تعاون روستایی استان ایلام، برندسازی محصولات کشاورزی عشایری و روستایی تولید استان در سطح کشور است که در این راستا برند قلاقیران که فرآورده های روغنی چون زیتون و کنجد یا عرقیجات را دارد، مجوز فعالیت گرفته و کسب مجوز برند تروکا (تعاون روستایی کشاورزی ایلام) نیز در دست پیگیری است.

وی بیان داشت: تعاون روستایی استان اقدام به ایجاد سه روستابازار در شهرستان های ایلام، ایوان و آبدانان کرده است که در این فروشگاه ها، روستاییان، عشایر و زنان جامعه هدف بهزیستی محصولات مختلف خود اعم از کشاورزی و صنایع دستی را به خریداران با نرخی پایین تر از قیمت بازار عرضه می کنند.

ناصری گفت:حذف واسطه ها و دلالان، عرضه مستقیم محصول از تولید به مصرف، تولید و عرضه محصول سالم و ارگانیک و نیز قیمت ارزان نسبت به کالاهای مشابه در بازار از دیگر مزایای این فروشگاه های روستابازار تعاون روستایی است ./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار