تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه خونین مِنا

ائمه‌جمعه شهرستان‌های استان اردبیل تاکید کردند: باید برای حادثه منا کمیته حقیقت‌یاب متشکل از کشورهای اسلامی تشکیل شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 02 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشهرستان‌های استان اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر خلخال که در مصلی این شهر برگزار شد، با تبریک عید غدیر اظهار داشت: وجود ولایت فقیه در جامعه رسیدن به توحید است و ولایت فقیه برای جامعه ضروری است تا امت اسلامی را از شر دشمنان اسلام و مسلمین حفظ کند.

وی تصریح کرد: وجود ولایت فقیه در جامعه از نعمات الهی است و ولایت فقیه با برقراری عدالت در جامعه به پیشرفت‌های عظیم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را تامین ‌و عید غدیر هنگامه اعلان وصایت و ولایت به مسلمین است.

امام جمعه خلخال با اشاره به حادثه منا افزود: ‌برخورد و عملکرد سعودی‌ها با جانباختگان بسیار بد بود؛ این موضوع پیام داشت و باید حدود الهی رعایت شود. رفتار آل سعود با هیچ قاعده اخلاقی و رفتاری سازگار نیست و عدم ‌مسئولیت‌پذیری عربستان، اعیاد مسلمین را به عزا تبدیل کردند؛ آل‌سعود با متهم کردن دیگران سعی دارد فاجعه منا را سرپوش بگذارد که این مسئله هم یکی از عواقب این مسئله است.

وی بیان داشت: باید در این راستا کمیته حقیقت‌یاب متشکل از کشورهای اسلامی تشکیل شود تا حقیقت موضوع را بررسی و مقصر اصلی ‌که سعودی‌ها هستند را به دنیا اعلام کنند؛ سوءمدیریت آل‌سعود در رسیدن به قدرت در میان شاهزاده‌ها سبب این حادثه شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال گفت: سفر اخیر دولت به سازمان ملل با اینکه دستاوردهایی برای کشورمان داشت اما دیدار وزیرامور خارجه کشورمان با رئیس جمهور آمریکا یک کار پسندیده سیاسی نبود و غرب از این موضوع بهره برداری سیاسی کرده و سعی می‌کند با ترفندهای مشابه چهره ایران را در مجامع بین المللی ضعیف نشان دهد؛ این موضوع سبب خوشحالی صهیونیست‌ها شده که به نشان تاریخی یاد کرده‌اند و این به معنی عقب‌نشینی جلوه شده است.

رشتبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری با اعلام خطوط قرمز که نشان داده‌اند و دیپلمات‌های کشورمان ملزم به انجام موارد این توصیه‌های رهبری هستند؛ سفرای کشورمان سعی نکنند با رفتارهای خودشان ایران را در مقابل دنیا ضعیف نشان دهند؛ برای ملت ایران پوشیده نیست که آمریکا با یک دست، دست دوستی و با دیگر دستش خیانت می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار