مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی؛

راه‌اندازی آزمایشگاه دی.ان.ای در ارومیه

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: آزمایشگاه دی.ان.ای در ارومیه احداث شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 05 October 2015

تابناک آذربایجان غربی، علی افتخاری اظهار کرد: پروژه ساختمان پزشکی قانونی آذربایجان غربی هم‌اکنون با تعبیه و طراحی بخش‌های مختلف و آزمایشگاه‌های مجهز در دست اقدام است که در آزمایشگاه دی.ان.ای با همت کارشناسان امر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره با اینکه آزمایشگاه دی.ان.ای در پروژه در دست اقدام مورد اشاره ساخته شده و همزمان با بهره‌برداری از کل پروژه بخش مورد اشاره به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: در حال حاضر تنها کمبودی که در این مجموعه جهت پاسخ‌دهی به مراجعه‌کننده‌ها وجود دارد، نبود آزمایشگاه مورد اشاره است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این سازمان کارشناسان و متخصصان به طور کلی افراد تحصیلکرده و توانمند مشغول به خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی هستند، افزود: تنها به دلیل نبود فضای فیزیکی موردنیاز آزمایش‌های مربوط به حوزه دی.ان.ای در آذربایجان غربی انجام نمی‌گیرد.

این استاد دانشگاه با اظهار اینکه به دنبال راه‌اندازی پروژه مورد اشاره نسبت به خریداری دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز گام برداشته خواهد شد، یادآوری کرد: در این صورت تا اندازه زیادی تسهیل در امر پاسخ‌دهی به مراجعه‌‌ها، کاهش اطاله دادرسی و... را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی به مصوبه سفر استانی دور سوم رئیس جمهور وقت احمدی‌نژاد به آذربایجان غربی اشاره و خاطرنشان کرد: در این سری سفرها در ارتباط با راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی مصوبه‌ای به دست آمد، ولی به دلایل مختلف از جمله نبود زمین تاکنون اجرا نشده است.

افتخاری با اشاره به قول مساعد فرمانداری خوی برای تامین زمین مناسب در موقعیت قابل قبول، خاطرنشان کرد: در صورت رفع این مشکل همچنین به محض تامین منابع مالی موردنیاز عملیات ساخت و ساز در این زمینه هرچه‌ سریع‌‌تر آغاز خواهد شد، چرا که ایجاد این مجموعه در شهرستان مورد اشاره امری ضروری است.

وی در ارتباط با مشکلات و دغدغه‌های خود پیرامون مدیریت این سازمان، گفت: کمبود پزشک در مناطق مختلف استان و مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌های آذربایجان غربی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در این زمینه به شمار می‌رود، به طوری که در سردشت، تکاب، اشنویه، پلدشت، قره‌ضیاءالدین و ... پزشک برای معاینات وجود ندارد.

این مسئول یکی از علل به وجود آمدن معضلی به صورت کمبود پزشک در مراکز پزشکی قانونی اجرای طرح تحول نظام سلامت، عنوان و خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای طرح مورد اشاره پزشکان خدمت در عرصه سلامت، بهداشت و درمان را نسبت به ماندن در این مجموعه ترجیح دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اظهار اینکه پزشکان به دلیل برخوردار شدن از حقوق و مزایای بهتر، ساعات کار کم و سهولت کار در مقایسه با این مجموعه برای فعالیت در طرح مورد اشاره جذب شده‌اند، گفت: متاسفانه در این مجموعه به هیچ عنوان حقوق و مزایا با صعوبت کار تناسب ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار