راه اندازی سایت دفن زباله های خلخال

شهردار خلخال از مشارکت شهرداری ها و بخشداری های جنوب استان اردبیل در راه اندازی سایت دفن زباله های این شهر خبرداد.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 07 October 2015
علی درویشی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: این طرح با هدف ساماندهی و تجمیع زباله های تولیدی در شهرها و روستاهای منطقه جنوب استان در محلی مناسب اجرا می شود.
وی گفت: بر اساس امضای توافق نامه اولیه شهرداران و بخشداران شهرستان های خلخال و کوثر در راه اندازی و تامین اعتبار مورد نیاز سایت زباله شهرداری خلخال مشارکت و پس از راه اندازی این سایت زباله های تولیدی شهرها و روستاهای جنوب استان به این محل منتقل خواهد شد.
شهردار خلخال به اقدمات لازم برای خرید تجهیزات و تملک اراضی برای راه اندازی سایت جدید زباله های شهر خلخال اشاره کرد و افزود:
سطح خدمات ارائه شده در این سایت گسترش یافته و علاوه بر دفن بهداشتی زباله های این شهر ، زمینه ساماندهی زباله تولیدی در جنوب استان در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.
او با بیان اینکه طرح راه اندازی سایت زباله های خلخال در محلی دور از شهر از 15 سال پیش در شهرداری مطرح ولی تاکنون نتایج جلسات مختلف در این زمینه به دلیل ناتوانی مالی شهرداری بی نتیجه بوده گفت: شهرداری خلخال از مدت ها قبل برای مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در جمع آوری و بازیافت زیاله های خلخال تلاش می کند ولی بدلیل پایین بودن ظرفیت زباله تولیدی در خلخال از ظرفیت 200 تن زباله روزانه مورد نیاز بخش خصوصی این کار عملی نشده بود.
وی گفت: پس از راه اندازی سایت توسط شهرداری خلخال کار جمع آوری ، انتقال ، تفکیک ، بازیافت و دفن بهداشتی زباله ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
درویشی اظهار کرد: روزانه بیش از 70 تن زباله در شهر خلخال تولید و پس از انتقال به محل فعلی دفن زباله ها در محلی مجاور شهر به صورت روباز نگهداری می شود که این امر همواره مشکلات زیست محیطی و تهدید سلامتی شهروندان خلخال رابه همراه داشته است.
به گزارش ایرنا ، جابر قربان زاده معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اعلام آمادگی فرمانداری خلخال برای همکاری و تامین اعتبار راه اندازی سایت زباله های شهرداری خلخال گفت: علاوه بر تخصیص اعتبار ویژه به شهرداری های خلخال ، کلور و هشجین اعتبارات بخشداری ها و دهیاری های این شهرستان نیز برای راه اندازی این سایت هدایت خواهد شد.
شهرداران و بخشداران شهرستان های جنوب استان نیز در این جلسه با اعلام آمادگی برای مشارکت در اجرای طرح تجمیع زباله های منطقه جنوب استان خواستار تامین اعتبار اجرای این طرح از سوی مسوولان استان شدند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار