کارگاه آموزشی سلامت روان زنان شاغل در اردکان

کارگاه آموزشی سلامت روان زنان شاغل با حضور بانوان کارمند ادارات اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 21 October 2015

به گزارش تابناک یزد،رییس مرکز بهداشت اردکان در این کارگاه آموزشی در خصوص مفاهیم سلامت روان و اهمیت آن مطالبی بیان کرد.

محمدرضا اعلایی اضافه کرد: سلامت روان حالتی است که در آن نسبت به خود و اطرافیان احساس رضایت وجود دارد.
وی مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس و احساس رضایت را از جمله مصادیق سلامت روان برشمرد و تصریح کرد: زنان شاغل با کمک به اقتصاد خانواده و برقراری روابط اجتماعی، شاداب تر هستند و طبق آمار برگرفته از تحقیقات احساس افسردگی در آنها کمتر است.
رییس شبکه بهداشت اردکان خاطر نشان کرد: اشتغال زنان ممکن است بارهای منفی از جمله تبعیت کمتر از همسر و تمایل کمتر به ازدواج به دلیل استقلال مالی ایجاد شده داشته باشند و این مسئله باعث شده تا تمایل مردان به کار زنان در محیط بیرون کمتر شود.
در ادامه دکتر مریم فضلی روانپزشک شاغل در استان یزد به تغییرات ایجاد شده در زندگی های امروزی اشاره کرد و گفت: نارضایتی مردان از کار زنشان به دلیل طرز تفکر سنتی بعضی از آنها، احساس عدم امنیت و ترس از سردشدن کانون خانواده شان است.
وی افزود: زنان شاغل با تقسیم کارها در منزل، برنامه ریزی و مدیریت، صرف وقت برای گردش، مطالعه، ورزش و استراحت می تواند فشارهای جانبی را کم کرده و خانواده ای شاداب و آرام داشته باشند.
وی ادامه داد: شناخت اختلالات و مشکلات روانی در خود و اطرافیان بسیار مهم است به نحوی که بسیاری از زخم های عمیق زندگی ها نشأت گرفته از مشکلات روانی است که با مشاوره درمان پذیر است.
فضلی گفت: علیرغم فشارمنفی که در خانواده زنان شاغل ایجاد می شود زنان شاغل احساس افسردگی کمتر، درک منابع عاطفی بالاتر، روابط اجتماعی قوی تر، تغذیه و تناسب اندام بهتری داشته و با داشتن معنا و مفهوم در زندگی و تبادل تجربیات خود با دیگران، افراد متکی به خودی هستند.
این جلسه با همکاری مشترک کمیسیون بهداشت و دفتر امور بانوان فرمانداری و مرکز بهداشت برنامه ریزی و اجرا گردید .
طبق سرشماری سال 90 ، 42 هزار و 700 نفر زن در اردکان زندگی می کنند که دوهزار و 500 نفر انها شاغل هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار