گیلان استان برتر اجرای امر به معروف و نهی از منکر

کد خبر: ۱۱۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 22 October 2015
حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گیلان امروز (30مهر)در مراسم تجلیل از فعالین امر به معروف و نهی از منکر استان که در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد اظهار کرد: دهه اول ماه محرم هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

 

وی بابیان اینکه ایام محرم فرصتی مغتنم جهت نهادینه و عملی کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است گفت: استان گیلان با تلاش و فعالیت‌های مسئولان امر، استان برتر در احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور شناخته شده است.

 

این مقام مسئول اذعان کرد: در برخی از استان‌ها به دلیل شرایط معنوی و زیارتی امر به معروف و نهی از منکر به خودی خود نهادینه شده است چرا که به دلیل زیارتی بودن مردم خود را موظف به اعمال معروف می‌دانند.

 

حجت الاسلام شفیع زاده تصریح کرد: سالانه گیلان پذیرایی بسیاری از گردشگران از اقصی نقاط جهان و کشور است و این شرایط رعایت معروفات را در استان با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در ادامه اضافه کرد: به دلیل ورود گردشگر به استان منکرات در استان بیش از استان‌های دیگر است معمولا استان‌های که گردشگر پذیر بوده و برای تفریح و خوش گذرانی مسافرت می‌کنند رعایت معروفات کنار گذاشته می‌شود.

 

وی اذعان کرد: مسئولان امر و مردم وظیفه دارند با همکاری یکدیگر امر به معروف و نهی از منکر را در استان اجرایی و عملی کنند.

 

حجت الاسلام شفیع زاده تصریح کرد: با وجود پتانسیل‌های گردشگری بالا در گیلان در کنارش خرابی‌ها بیشتر و منکرات نیز گسترش یافته است.

 

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با قوانین 24 گانه به تصویب رسیده است که این قوانین بعد از ابلاغ به استان‌ها اجرایی خواهد شد.

 

وی افزود: سالم سازی محیط اجتماعی نیازمند این است که از حیات طیبه الگو گرفته و از این مسیر برویم تا به مقصود رسیم.

 

حجت الاسلام شفیع زاده بیان کرد: جامعه ما با یک بحران و معضل فرهنگی روبه روست که  بخشی از داخل و بخشی خارج از کشور وارد جامعه شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: یک گره اساسی که در جامعه وجود دارد این است که امر به معروف و نهی از منکر در عرصه میدانی جامعه اقدام نشده است.

 

وی اذعان کرد: نماز، جهاد و حج با امر به معروف و نهی از منکر فرق دارد چرا که تکلیف شخصی انسان است ولی در امر به معروف و نهی از منکر باید به فرد معترض شوید و ممکن است موجبات آزرده خاطری افراد جامعه حتی نزدیکان و برادر و خواهر و فرزند شوید.

 

حجت الاسلام شفیع زاده اظهار کرد: با همکاری یکدیگر زمینه‌های گسترش امر به معروف و نهی از منکر و عملی و اجرایی کردن میدانی را در جامعه فراهم کنیم.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از ۴۰ فعال عرصه امر به معروف و نهی از منکر با دادن لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار