وزیر کشوردر ارومیه:
وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی آذربایجان غربی از شناسایی ۳۳۰ محله حاشیه نشین شهری در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴ 14 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۳۳۰ محله حاشیه نشین در کشور شناسایی شده که مورد هدف وزارت کشور برای ساماندهی قرار دارد.

آقای وحیدی در این جلسه با اشاره به این که اعتیاد، طلاق، خودکشی، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی از جمله آسیب های مهم اجتماعی محسوب می شوند گفت: دور شدن در آموزه های ناب اسلامی و تاثیرپذیری از فرهنگ منحط غربی موجب می شود معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه بیشتر شود.

وی قاچاق مشروبات الکلی را از جمله دیگر آسیب های مهم اجتماعی دانست و افزود: مسائل نو پدید دیگری نیز در جامعه وجود دارد که باید با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی رفع و رجوع شود.

وی تاکید کرد: نقشه جامعی برای کاهش معنادار آسیب های اجتماعی باید تدوین شود و تقسیم نقش در بین بخش های دولتی و غیر دولتی برای انجام وظایف محوله نیز موضوع مهمی است.

وزیر کشور مدیریت یکپارچه استانی برای تحقق برنامه های حل آسیب های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مسجد مدرسه محله سه رکن مهم در ساماندهی آسیب های اجتماعی است که باید در این زمینه نقش گروه های مرجع و روحانیت باید مورد تاکید قرار گیرد.

آقای وحیدی گفت: باید در کمپ های ترک اعتیاد به گونه ای برنامه ریزی شود تا توانمند سازی و کارآفرینی در کنار سم زدایی معتادان در اولویت قرار گیرد تا امکان ورود آنان به عرصه های اجتماعی فراهم گردد.

وی ادامه داد: کاهش نرخ رشد جمعیت نیز مسئله وحشتناکی است که می توتند از مهمترین آسیب های اجتماعی محسوب شود که در این زمینه تشویق به ازدواج و فرهنگ اوری و تقبیح سقط جنین از جمله راهکارهای موجود در این زمینه است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اجرای طرح نور انتظامی برای جلوگیری از بی حجابی در سطح جامعه گفت: در این طرح  عوامل انتظامی ضمن تاکید بر برخوردهای ایجابی با هنجارشکنان نیز برخورد های لازم قانونی را انجام خواهند داد.

آقای وحیدی ازدواج و ایجاد فرصت ازدواج جدید را مهمترین موضوع در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دانست.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه با بیان این که نزدیک به ۷ هزار معتاد متجاهر در استان وجود دارد گفت: ۱ هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت کمپ تازه تاسیس شده معتادان در استان بوده که بعد از راه اندازی این مرکز  ۳۷ درصد سرقت های استان کاهش یافته است.

آقای عتباتی افزود: استفاده از اهرم های جایگزین های حبس خیلی مهم است که در سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد ریال برای مدیریت آسیب های اجتماعی از مجازات های جایگزین حبس اختصاص داده شده است.

ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه نشینی، شناسایی و جذب کودکان بازماندگان از تحصیل شناسایی، جذب و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، جمع اوری معتادان متجاهر از جمله مسائل مهم مورد بررسی در این جلسه بود که مدیران دستگاههای مربوطه گزارش های خود را ارایه کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار