بیش از ۱۳ هزار دانش آموز خوزستانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با اشاره به تشویق و ترغیب دانش آموزان به فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی گفت: در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان، ۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در سال گذشته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ 15 May 2024

تابناک خوزستان: رضا نیسی سهم آموزش‌های فنی و حرفه ای در ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی را با اهمیت عنوان و بیان کرد: از این میزان آموزش‌ها هفت هزارو ۳۳۵ نفر دانش آموز پسرو پنج هزارو ۷۸۶ نفر دختر در رشته‌های مختلف مهارتی با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر از آموزش فنی وحرفه ای بهره‌مند شدند.

وی افزود: ارائه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای مبتنی بر اشتغال است، لذا دانش آموزان در دوره متوسطه در کنار آموزش‌های مهارتی باید به مقوله کارآفرینی و دیگرآموزش‌های نرم توجه کنند تا منجربه ایجاد شغل شود.

نیسی در ادامه به نقش مهم مهارت‌آموزی در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و ادامه داد: اجرای طرح تابستانه مهارت و انتخاب شعار "هر دانش آموز یک مهارت" طرحی نو برای غنی‌تر شدن برنامه‌های اوقات فراغت در سال گذشته برای بروز خلاقیت و نوآوری دانش آموزان برگزار شد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی وحرفه ای خوزستان اظهار کرد: با اجرای طرح بازدید و تبیین کارشناسان و مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با حضور در مدارس درقالب جهادگران تبیین به دنبال تشویق دانش‌آموزان به فراگیری آموزش‌های مهارتی بوده تا بتوان سرمایه‌های انسانی خلاق، نوآور، کارآفرین و مولد را برای توسعه کشور تربیت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در خوزستان گفت: امسال نیز برای ۱۹ گروه هدف و از جمله دانش آموزان برنامه‌ریزی شده و میزان آموزش و تعهد در رشته‌های مختلف در مراکز فنی و حرفه‌ای خوزستان ۲۰ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲ نفر ساعت است.

نیسی یادآور شد: برای دانش آموزان در پایان دوره آموزشی و پس از کسب نمرات قبولی در آزمون تئوری و عملی ، گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش وبرنامه ریزی آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با بیان این که تجهیزات و کارگاه‌های مراکز آموزش فنی حرفه ای استان از پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی برای دانش آموزان برخوردار است افزود: در حوزه تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه ای هیچ دستگاه آموزشی، ظرفیت و تجهیزات فنی و حرفه ای برای اجرای آموزش مهارتی را ندارد.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار