محمد کرمی در گفت وگو با تابناک گیلان

عزاداری ها غیر متعارف از جمله قمه زنی از مصادیق عزاداری برای امام حسین(ع) به شمار نمی رود

کد خبر: ۱۱۷۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ 15 July 2024

محمد کرمی در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: اگرچه ماه محرم و عزاداری های این ماه موجب تداوم و ترویج مکتب تشیع و نظام اسلامی می شود، اما عزاداری ها غیر متعارف از جمله قمه زنی از مصادیق عزاداری برای امام حسین(ع) به شمار نمی رود و تصویر نامناسبی را از شیعیان در رسانه های غربی ایجاد می کند. 
وی با بیان اینکه برگزاری اجتماع شیرخوارگان حسینی در انگلستان ممنوع است، اما برگزاری مراسم قمه زنی را آزاد کرده اند، افزود: پایگاه آمریکایی اینترنشنال تایمز در گزارش تصویری، شیعیان را به دو گروه عزاداران خاص(قمه زن) و عزاداران عام تقسیم بندی کرده تا اینگونه شیعیان را دچار تفرقه کند. 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود با بیان اینکه نشان دادند صحنه های کشتار کودکان در سوریه و عراق و یمن و هر کشور مسلمان دیگری به بهانه های آسیب روانی به بینندگان همواره با محدودیت رو به روست، عنوان کرد: پوشش سراسری مراسم قمه زنی نه تنها اشکالی ندارد، بلکه با شدت و گستردگی بیشتری هم انجام می پذیر. در واقع پخش این تصاویر در راستای برنامه های تبلیغ شیعه انگلیسی است و موجب وهن مذهب تشیع و سوء استفاده دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) می شود و احساسات عمومی را جریحه دار می کند و ابزاری برای ضربه زدن به حیثیت و اعتبار مکتب تشیع است. 
کرمی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری درباره قمه زنی، یادآور شد: حسب این فتوا قمه زنی در هیچ حالتی جایز نیست؛ مضافا اینکه زخمی کردن بدن حرام و تظاهر به فعل حران نیز براستس قانون جرم است. اکثر مراجع عظام تقلید نیز قمه زنی را خلاف شرع و حرام می دانند. 
وی ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان لنگرود در راستای وظایف ذاتی خود مبنی بر برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از وقوع جرم، می بایست به پلیس اطلاعات و امنیت و روسای کلانتری ها و فرماندهان پایگاه های تابعه ابلاغ کند تا به افرادی که محتمل است در این ایام حزن و اندوه با انجام حرکات و اعمال موهن ساحت مقدس عزای حسینی را مخدوش کنند، تذکر لازم داده شود و در صورت ارتکاب قمه زنی و نظر به مشهود بودن جرم، به تکلیف قانونی خود عمل کرده و مراتب بلافاصله به دادسرا گزارش شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار