برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم ویژه مبلغان حوزوی تبریز

معاون پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم ویژه روحانیان و مبلغان حوزوی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸ 26 October 2015

به گزارش تابناک تبریز،رضا مسعودی‌فر، معاون پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان شرقی ، با بیان این‌که سه حوزه مهم برای فعالیت های این معاونت از سوی قوه قضائیه تعریف شده است، اظهار داشت: برنامه در سه محور پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی؛ پیشگیری‌های وضعی، انتظامی و قضایی و در نهایت پیشگیری‌های حوزه قضائی استوار است.

وی با بیان این‌که مخاطب اصلی پیشگیری در حوزه فرهنگی اجتماعی، مخاطبان و اغلب نسل جوان است، خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف و برنامه‌های این حوزه نیازمند نقش‌آفرینی حوزه های علمیه و روحانیت در عرصه‌های تبلیغی و ترویجی هستیم، البته اعتقاد بر این است که نتیجه‌بهش بودن برنامه‌های این معاونت یک شبه ممکن نیست.

مسعودی‌فر با اشاره به این‌که ارتقای سطح معارف و اعتقادات دینی منجر به کاهش جرائم در جامعه می شود، تصریح کرد: متأسفانه تعامل دستگاه قضایی با حوزه های علمیه و بالعکس در سطح مطلوبی نیست، هم اکنون با آموزش پرورش تفاهم‌نامه‌هایی داریم که در نهایت منجر به ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان و پیشگیری در وقوع جرائم می شود.

وی از برگزاری همایش‌های مشترک با حوزه های علمیه برای دومین سال متوالی در جهت تحقق اهداف معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خبر داد و گفت: کارگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم ویژه روحانیان و مبلغان حوزوی تبریز برگزار شده که در نظر داریم در طول سال و در مناسبت های مختلف این کارگاه‌های آموزشی را اجرایی کنیم.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: در بسیاری از برنامه‌های معاونت با ائمه جمعه و علمای صاحب کلام و با نفوذ در شهرهای مختلف مشورت کرده و تعامل داریم، ضمن این‌که در دانشگاه‌ها نیز امسال سه نشست تخصصی برگزار خواهیم کرد، چراکه بخشی از گروه هدف نیز دانشجویان و قشر تحصیل کرده جامعه هستند.

مسعودی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم استان خبر داد و اظهار داشت: این ستاد جرایم را ریشه یابی کرده و به دنبال عملیاتی کردن راهکارهای لازم برای ریشه کن کردن آن‌ها است که در این زمینه مبلغان حوزوی که در ارتباط چهره به چهره با مردم هستند، می توانند مساعدت ارزنده ای در این عرصه داشته باشند.

وی با اشاره به آمار و وضعیت روند کاهش وقوع جرائم در استان گفت: متاسفانه جرایمی مانند ضرب و جرح، سرقت های تعزیری،اهانت و فحاشی و تصادفات از رشد 15 درصدی در استان برخوردار هستند که معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان با تشکیل شورای پیشگیری از جرایم، درصدد ریشه یابی، کاهش و ریشه کن کردن این نوع جرایم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار