۹۰ هزار قمی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

مدیرکل حج و زیارت قم با اشاره به‌ضرورت ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح، گفت: تاکنون افزون بر ۹۰ هزار قمی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ 13 August 2024

به گزارش تابناک قم، اسماعیل رستمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه هم اینک ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سطح کشور در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند،‌اظهار داشت که سهم استان قم ۹۰ هزار زائر اربعینی بوده‌است.

 

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام زائران قمی در سامانه سماح در مقایسه با سال گذشته بیشتر شده‌است، ادامه داد: ثبت‌نام در این سامانه توسط زائران قمی روند افزایشی دارد.

 

مدیرکل حج و زیارت استان قم با اشاره برخی از حوادث و مشکلات سال‌های گذشته در طول سفر زائران اربعین، گفت: زائران پیاده‌روی اربعین قم تحت حمایت و پوشش بیمه‌ای قرار خواهند گرفت.

 

وی اهمیت ثبت‌نام در سامانه سماح را مورداشاره قرار داد و گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان حج و زیارت علاوه بر خدمات درمانی و رفاهی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین، پوشش بیمه‌ای زائران است.

 

رستمی اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای زائران اربعین استان قم بر اساس میزان پوشش و حمایت بیمه‌ای در سه سطح و حق بیمه ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزارتومانی پیش‌بینی‌شده که زائران می‌توانند با پرداخت یکی از این ارقام، از مزیت‌های بیمه‌ای مانند حوادث بهره‌مند شوند.

 

وی عنوان کرد: پیش‌شرط بهره‌مندی زائران از پوشش‌های بیمه‌ای، ثبت‌نام در سامانه سماح است.

 

وی همچنین تصریح کرد: خادمان اربعین اداره‌کل حج و زیارت استان قم امروز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین راهی کربلای معلی می‌شوند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار