تاثیر پدیده «ال‌نینو» در آذربایجان‌شرقی محسوس نیست

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از احتمال رخداد پدیده ال‌نینو در سطح کشور و افزایش بارش‌ها در زمستان جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 26 October 2015

به گزارش تابناک تبریز، خلیل ساعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث بحران ال‌نینو در تاریخ دهم شهریور ماه توسط وزارت نیرو مطرح و لزوم آمادگی مدیریت بحران اعلام شد که باعث افزایش بارش‌ها و تغییر الگوی بارش‌ها از باران به برف می‌شود که بسیار خوشحال کننده است.

وی یادآور شد: آمادگی برای مواجه و مدیریت این پدیده در 15 مهرماه به ادارات کل بحران ابلاغ شده تا با آمادگی نسبی به استقبال این پدیده برویم.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: هفته گذشته یکی از دستور جلسات مدیرت بحران همین مقوله بود؛ اما مقداری تاثیرات آن در استان ضعیف پیش‌بینی می‌شود به هر حال آمادگی تمام دستگاه‌ها ضروری است و ما آمادگی لازم برای برخورد با پدیده و مواجهه با تبعات آن را داریم.

ساعی ابراز داشت: هنگام ال‌نینو که هر 3 تا 7 سال رخ می‌دهد گرمای غیرعادی آب‌های سطحی اقیانوس آرام در شرق منطقه‌مداری بخشی از نوسانات جنوبی را فرا می‌گیرد و هنگامی اتفاق می‌افتد که بادهای تجارتی( آلیزه) ضعیف شده باشد.

وی اضافه کرد: نتایج آماری دوره 28 ساله نشان می‌دهد که میانگین بارش استان در دوره‌های لنینا کمتر از دوره‌های نرمال و ال‌نینو است و برای زمستان امسال انتظار می‌رود که بارش نرمال با گرایش جزئی به کمتر از نرمال برسد و دمای هوا نیز در نیمه دوم زمستان تا 1.5 درجه بیش از نرمال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: به نظر می‌رسد پدیده ال‌نینو تاثیر چندانی در استان ما نخواهد داشت که نیاز به آمادگی خاصی باشد اما به هر حال ما بر اساس وظیفه و رعایت اصل احتیاط اعلام آمادگی کامل می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار