آغاز رزمایش فرهنگی سپاه با رمز یا علی بن ابی طالب/ سردار مثنوی : ۵۴ شهید زنده در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می شوند + فیلم

کهگیلویه و بویراحمد -«تابناک»- رزمایش فرهنگی دیدار با خانواده شهدا با رمز یا علی بن ابی طالب در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵ 22 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جانشین سپاه فتح استان ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و سالروز ولادت پیامبر و امام صادق و با اعلام آغاز این رزمایش، گفت: به منظور تجلیل از خانواده شهدا این رزمایش فرهنگی آغاز و تا روز ۲۹ مهرماه ادامه خواهد داشت. سردار مثنوی ادامه داد: در این طرح علاوه بر سرکشی، نیاز‌ها و درخواست‌های خانواده شهدا به صورت سیستمی ثبت و ارسال می‌شود.
 
جانشین سپاه فتح استان ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه در پوشش خبری اجلاسیه‌های دومین کنگره دو هزار شهید استان خصوصا کنگره نهایی افزود: به منظور تجلیل از خانواده شهدا تقریبا همه دو هزار شهید تابلو فرش از تمثال شهدا تهیه و توزیع که تعدادی قبل از کنگره و برخی پس از اجلاسیه شهرستان توزیع شد که خوشبختانه بسیاری از خانواده‌ها از این حرکت ماندگار تشکر داشتند.
وی در خصوص تعدادی از خانواده‌ها که در برنامه تحلیل نبودند، گفت: البته عده معدودی هم وجود داشتند که بنابه دلایلی از جمله مهاجرت بستگان یا فوت آن‌ها یا آدرس متعدد و پاسخگو نبودن، تجلیل انجام نشد که پیگیر رفع این تعداد هم هستیم.
مثنوی ادامه داد: کار کنگره ملی دائمی است و از هم اکنون پایه ریزی کنگره سوم شروع می‌شود که مسئولین کمیته‌های مرتبط باید نسبت به جمع آوری بخشی از مستندات که به بانک جامع اضافه نشده است، از هم اکنون اقدام به جمع آوری و ثبت مستندات نمایند.
سردار مثنوی در خصوص اختلاف آماری شهدای استان هم گفت: برخی شهدا در بحث استان اعزام کننده و یا در بحث خاکسپاری و یا درخواست خود خانواده، انتقال پرونده صورت گرفته که شاید در آمار بنیاد شهید استان لحاظ نشده باشد، اما آمار ایثارگران سپاه شامل همه این موارد می‌شود که باعث اختلاف اندکی در تعداد شهدای استان می‌شود.
وی با بیان اینکه در کل کشور از حدود ۱۵۱ هزار خانواده شهید سرکشی می‌شود افزود: در کهگیلویه و بویراحمد، خانواده یک هزار و صد نفر از شهدای بسیجی، دویست و نود و سه شهید پاسدار و ۵۴ شهید زنده استان که به جانبازان بالای هفتاد درصد عنوان می‌شود در کنار دیگر شهدا مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
فیلم / آغاز رزمایش فرهنگی سپاه با رمز یا علی بن ابی طالب 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار