2 گرمخانه‌ برای کارتن‌خواب‌ها در تبریز راه اندازی شد

مدیرکل امور اجتماعی و سلامت شهرداری تبریز گفت: دو مرکز گرمخانه‌ای برای زنان و مردان کارتن‌خواب در تبریز پیش‌بینی شده است
کد خبر: ۱۲۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 29 October 2015

به گزارش تابناک تبریز، علیرضا رحیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از توسعه خدمات اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد و اظهار داشت: امسال اداره‌کل امور اجتماعی و سلامت شهرداری تبریز تشکیل شده و اقامتگاه و گرمخانه کوثر در تبریز با 4 میلیارد تومان و با 40 تخت راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: برای زنان نیز گرمخانه‌ای در مسیر توانیر شهر تبریز در نظر گرفته می‌شود و امیدواریم بتوانیم مشکل اقامتی برای زنان و مردان کارتن خواب نداشته باشیم و امسال یک میلیارد تومان برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی هزینه خواهیم کرد.

رحیمی با اشاره به برگزاری جلسات با معاونت پیشگیری دادگستری استان گفت: کار توسط شهرداری و معاونت دادگستری انجام می‌شود اما از نیروی اجتماعی و بخش‌های دیگر استفاده می‌کنیم تا تاثیرگذاری واقعی را داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و سلامت شهرداری تبریز ادامه داد: در زمینه انجام کارهای تاثیرگذار در حوزه شهروندی اقدامات زیادی می‌توان انجام داد و امسال با شعار شهروند آگاه، شهر آباد وارد کار شده‌ایم و با دورنماهای انجام شده تغییر رفتار شهروندی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: 17 خانه سلامت در شهر تبریز وجود دارد که طی سال گذشته، به 250 هزار نفر ساعت، آموزش ارائه شده است و 110 هزار نفر ساعت از این آموزش، مرتبط با مواد مخدر بوده و امسال نیز،تلاش داریم به 200 هزار نفر ساعت آموزش در حوزه مواد مخدر دست یابیم.

رحیمی یادآور شد: در زمینه طرح‌های تحقیقاتی، دو طرح اساسی در حوزه سنجش عدالت اوجود دارد که در 18 کلانشهر بزرگ دنیا ارائه شده و مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت را ارزیابی می‌کند واجرای آن، اولویت اول ما در سطح شهر است.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در تهران  اجرایی شده و امیدواریم امسال در تبریز هم اجرایی شود.

رحیمی شیوع مشکلات و جرم‌های مختلف در سطح شهر تبریز را توسط تهیه اطلس علمی این طرح امکان‌پذیر دانست و گفت: شورایی در مرکز پژوهش‌های شهرداری در این زمینه اقدام می‌کند و امیدواریم این دو طرح پژوهشی بزرگ را در تبریز اجرا کنیم.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار