روش صحیح نگهداری مواد غذایی در فریزر

یخ‌زدایی مواد فریز‌شده اگر به‌درستی انجام گیرد باعث حفظ مواد مغذی می‌شود و چنانچه به روش ناصحیح انجام شود باعث کاهش ارزش غذایی ماده مورد‌نظر می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 07 November 2015
میوه‌ها و سبزی‌ها: در مورد سبزیجات (باقلا سبز، لوبیا سبز، نخودفرنگی، بامیه،...) و میوه‌هایی (تمشک، آلبالو، گیلاس،...) که تولید آن‌ها تنها در فصول خاصی از سال امکان‌پذیر بوده چنان‌چه به‌سرعت و پس از خرید و با رعایت اصول بهداشتی انجام پذیرد باعث حفظ ارزش غذایی آن نیز می‌شود./ افزودن نمک احتمال از دست دادن مواد مغذی میوه‌ها را افزایش می‌دهد.

نان: نگهداری طولانی‌مدت نان داخل محیط سرد فریزر، آب داخل نان را منجمد می‌کند و زمانی که نان رفع انجماد شود، بدون بیات‌شدن به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

گوشت: باید بلافاصله و با حداکثر سرما آن را منجمد کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن در بیشترین سطح باقی بماند. اگر پس از فریز‌کردن گوشت، لکه‌های سیاه روی آن به وجود بیاید، احتمالا آلودگی قارچی در آن قسمت گوشت است و باید دور ریخته شود.

آجیل و میوه‌های خشک: برای فریز‌کردن انواع آجیل و میوه‌های خشک باید آن‌ها را درون نایلون ضخیم روشن قرار دهید و هوای داخل نایلون را خارج کنید و درش را محکم گره بزنید. سپس نایلون را درون ظروف پلاستیکی مخصوص فریزر بگذارید و پس از بستن در آن، داخل فریزر بگذارید (در صورت امکان، بهتر است برای حفظ کیفیت طعم آجیل، با پوست فریز شود).

یخ‌زدایی: مناسب‌ترین روش یخ‌زدایی گوشت قرمز خارج کردن گوشت ٢۴‌ساعت پیش از مصرف از فریزر و گذاشتن آن در طبقه‌های پایینی یخچال است (این زمان برای گوشت مرغ ١٢‌ساعت، برای ماهی، میگو و سایر محصولات دریایی ٨‌ساعت است). ساده‌ترین راه یخ‌زدایی انواع سبزی خارج‌کردن آن‌ها از فریزر ٢‌ساعت قبل از مصرف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار