دهقان:

وضعیت آرایشی و بهداشتی ایده‌آلی نداریم

تابناک: رئیس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت:وضعیت آرایشی و بهداشتی ایده‌آلی نداریم و آنچه این وضعیت را ایجاد کرده است عدم آگاهی مردم در تشخیص درست محصولات است.
کد خبر: ۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷ 27 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، زهرا دهقان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور کسب اطمینان خریداران از استاندارد بودن محصولات آرایشی و بهداشتی لازم است به برچسب اصالت و سلامت توجه کنند و با وارد کردن کد ۱۶ رقمی به سامانه پیامکی غذا و دارو از این امر اطمینان حاصل کنند.

وی بیان داشت: این اقدام در حالی از سوی معاونت غذا و دارو انجام گرفته که به هنگام مراجعه به مراکز آرایشی و بهداشتی و تذکر به هنگام مشاهده محصول غیر بهداشتی و غیر استاندارد، خود مردم در مقابل ما جبهه می‌گیرند و این به دلیل عدم آگاهی آنها است.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه رسانه ها موظف به اطلاع رسانی صحیح از محصولات آرایشی و بهداشتی هستند، گفت: وضعیت فعلی مواد آرایشی و بهداشتی تولید داخل بسیار بهتر از وضعیت محصولات آرایشی وارداتی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شاهد فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در هر مغازه هستیم یا براحتی این محصولات توسط دستفروش ها به فروش می‌رسد و آیا نظارتی بر عملکرد آنها انجام نمی‌گیرد، گفت: تداخل صنفی یکی از عمده ترین مسائلی است که در جلسات کمیسیون مباره با قاچاق کالا در استانداری اصفهان مطرح می شود اما همچنان راهکاری برای ممانعت از این عملکرد ارائه نشده است به ویژه اینکه تریکو فروشی ها هم اقدام به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی می‌کنند که در حیطه کاری آنها نیست.

دهقان با اشاره به اینکه شکایتی که در خصوص وجود کِرم در پوشک بچه به این معاونت شده ، در دست بررسی است، گفت: پوشک بچه‌ای که در آن کرم مشاهده شده به دلیل اینکه کالا باز شده بود قابل استناد نیست اما طی این درخواست و شکایت یک بسته از پوشک بچه "مولفیکس"به عنوان نمونه به آزمایشگاه ارسال شده و هنوز نتایج آن ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه به استناد یک مورد غیربهداشتی، نمی توان در خصوص تمام محصولات پوشک بچه قضاوت نادرست کرد، ادامه داد: احتمال دارد که بر اساس فضای رقابتی که در صنایع وجود دارد با اجیر کردن چند نفر اتهاماتی به یک محصول وارد شود و تا نتیجه گزارش نیاید نمی‌توان در خصوص وجود کرم در پوشک مولفیکس قضاوت کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار