رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی:

آوازه اشعار احمد عزیزی قبل از انتشار مانند سعدی درمیان شعرا می پیچید

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: آوازه اشعار احمد عزیزی همانند سعدی قبل از آنکه به انتشار برسد در میان شعرای دیگر می پیچید و آن ها همانند شعرهای عزیزی با همان سبک و سیاق می سرودند.
کد خبر: ۱۲۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 11 November 2015
 رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: آوازه اشعار احمد عزیزی همانند سعدی قبل از آنکه به انتشار برسد در میان شعرای دیگر می پیچید و آن ها همانند شعرهای عزیزی با همان سبک و سیاق می سرودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد بهشتی روز چهارشنبه در کنگره ملی بزرگداشت احمد عزیزی که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: عزیزی یکی از بزرگان شعر و ادب فارسی است که اشعار نغزش را همه اهل ادب و هنر دریافت کرده اند.

وی افزود: عزیزی همواره منطبق با منطق شعر حرکت کرده و سبک شعری خاصی هم دارد که وجود این عوامل سبب شده تا به اشعارش طراوت و تازگی بخشیده شود.

بهشتی گفت: این شاعر انقلابی با لحظه لحظه زندگیش عاشقانه برخورد می کرد به گونه ای که گل های یاس و شقایق در اشعار وی رونق گرفتند.

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با بیان اینکه عزیزی با هرچیزی که پیش رویش اتفاق می افتاد شعر می سرود، یادآور شد: وی از جمله شاعرانی است که شاعرانه زیسته و گذار زندگی خود را در قالب شعر بیان کرده است.

وی در پایان با اشاره به دریافت شاعرانه احمد عزیزی از موضوعات مختلف گفت: هم عصری وی با دوران انقلاب و دفاع مقدس باعث شد تا اشعار زیادی را در این خصوص بسراید، اشعاری که بدون شک امروز جزو بهترین اشعار آئینی و انقلابی کشور محسوب می شود.

در حاشیه این مراسم از مجموعه مقالات منتخب ارسال شده به کنگره احمد عزیزی که شامل 57 مقاله می باشد و کتاب های 'قاف غزل و قوس غزل' و مجموعه یادداشت ها و شطحیات وی که در سال های 59 تا 60 در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسیده نیز رونمایی شد.

احمد عزیزی در چهارم دی ماه 1337 در سرپل ذهاب به دنیا آمد، وی سرودن شعر را از سالهای جوانی با مجله جوانان آغاز کرد و تا پانزدهم اسفند ماه 1386 که به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری شد آثاری نظیر کفشهای مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ را از خود برجای گذاشت.

رهبر معظم انقلاب نیز در سال 1390 و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار