همگرایی اقوام نباید مخدوش شود

معاون دستیار ویژه رئیس جمهور در اقوام و قومیت‌ها گفت: همگرایی اقوام ایرانی نباید به دلایل مختلف مخدوش شود بلکه باید بیش از هر زمان دیگر انسجام و اتحاد آنها مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 12 November 2015

حیدرعلی باقریان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در حاشیه بازدید از غرفه رسانه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: نادیده گرفتن حق و حقوق اقوام یک خطای استراتژیک است و نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند تا این حق و حقوق به معنای واقعی احیا شود.

وی با بیان اینکه سیاست کلی ما بر همدلی، همگرایی و تقویت تمام جریانات در زیر لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: همه اقوام ایرانی مورد احترام بوده و در دولت یازدهم با تشکیل مجموعه حمایتی در این زمینه تلاش برای احیای حقوق واقعی آنهاست.

معاون دستیار ویژه رئیس جمهور در اقوام و قومیت‌ها سیاست واقعی دولت را توجه به همگرایی بیشتر حول محول ارزش‌ها و هویت دینی و تاریخی سرزمینی توصیف کرد و گفت: به هیچ وجه توهین به اقوام را نمی‌پذیریم و بر این اصل تاکید داریم که نادیده گرفتن حق و حقوق اقوام کار اشتباه و خطای نابخشودنی است.

باقریان افزود: اقوام آذری و ترک زبان ما از اصالت واقعی برخوردار هستند و در ماجرای اخیر ما موضع‌گیری خودمان را اعلام کردیم و حجت‌الاسلام یونسی این توهین و اهانت به آذری‌ها را محکوم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند که به قوم آذری و یا غیرآذری توهینی انجام شود و ما بخواهیم در برابر آن ساکت بمانیم بلکه بر این باوریم که این رفتارها و اقدامات مذموم است و به هیچ وجه انتظار نمی‌رود که رسانه‌ها و صدا و سیما به چنین مسائلی بخواهند دامن بزنند.

باقریان با ابلاغ عذرخواهی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام خطاب به مردم آذربایجان در باب توهین اخیر اضافه کرد: آنچه برای ما اصل اساسی به شمار می‌رود، همگرایی و همدلی روزافزون است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار