نیازهای پژوهشی درکرج بررسی می‌شود

کد خبر: ۱۲۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 14 November 2015

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کرج گفت: نیازهای پژوهشی در کرج بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجید کاویانی ظهر امروز در اولین نشست خبری اظهار داشت: با بررسی نیازهای پژوهشی در کرج می‌توانیم مسیر تحولات اساسی را در این کلانشهر طی کنیم.

وی افزود: در این راستا با راه‌اندازی بانک ایده و باشگاه پژوهشگران شهر می‌توانیم بسیاری از اهداف خود را در این زمینه محقق سازیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج خاطر نشان کرد: پیش رفتن به سمت پژوهش و تحقیق می‌تواند در توسعه این کلانشهر تأثیرات بسیاری را داشته باشد.

کاویانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورا در نظر دارد در تأمین نیازهای پژوهشی این کلانشهر برنامه‌ریزی‌های اساسی را انجام دهد افزود: با راه‌اندازی این مرکز می‌توانیم به عنوان جایگاه مرجعیت برای سایر نهادهای شهری کشور نیز محسوب شویم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهداف راه‌اندازی بانک ایده و مرکز پژوهشگران در کرج اشاره کرد و گفت: بررسی و شناسایی نیازهای مطالعاتی و پژوهشی در حوزه شهری، مطالعه، بررسی و ارائه نظرهای کارشناسی بر روی تمام طرح‌ها و لوایح، گردآوری، نقد و تنظیم نظرهای محققان و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از جمله مهمترین اهداف راه‌اندازی این بانک است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج مطالعه، بررسی و تحقیق نسبت به حسن اجرای قوانین و سایر ابعاد نظارتی شورا، برقراری ارتباط سازنده با مؤسسات و جوامع علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور، تامین نیازهای اطلاعاتی کمیسیون‌ها و اعضاء از طریق تدارک و برقراری نظام اطلاع‌رسانی، انجام پژوهش‌های موردی حسب درخواست هیئت رئیسه و ... را از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد.

کاویانی تأکید کرد: در این راستا 7 کمیته پژوهشی که شامل کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل، معماری و منظر شهری، محیط زیست و توسعه پایدار، حقوقی، اقتصاد شهری و فناوری اطلاعات و ارتباطات است نیز تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار