کرج نمی‌تواند اعتبارات خود را صرف پروژه‌های ملی کند

کد خبر: ۱۲۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 14 November 2015

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: اعتبارات این شهرستان دیگر جوابگوی هزینه شدن در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ملی نیست.

محمود دادگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس قانون دولت و دستگاه‌های اجرایی در برابر مردم مسئولیت‌ها و وظائفی دارند و مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها نیز دارای وظائفی است.

وی تصریح کرد: این درست است که هدف‌گیری تمام طرح‌ها و پروژه‌ها باید رفع مشکلات مردم و خدمت‌رسانی به آنها باشد، اما هر بخشی نیز وظائف و مسئولیت‌هایی دارد که در قانون به طور کامل تفکیک شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: به عنوان نمونه اجرای برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها مانند احداث گذرگاه‌های غیرهمسطح در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها بر اساس قانون بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها است و باید بودجه و اعتبارات لازم را برای این منظور تامین کنند.

دادگو بیان داشت: در مورد طرحی که هفته گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی کرج به بهره‌برداری رسید نیز همین شرایط حاکم بود. یعنی احداث تقاطع غیر همسطح حصارک از جمله وظائف اداره کل راه و شهرسازی بود،‌ اما هزینه احداث این تقاطع از طریق اعتبارات شهر کرج تامین شد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری کرج و شورا و شهرداری تاکنون هزینه‌های بسیاری را در امور صرف کردند که بر عهده دولت بود و بارها همراهی خود را با دولت و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات مردم اثبات کردیم، اما دیگر اعتبارات شهری کرج نمی‌تواند صرف اموری شود که بر عهده دولت است.

رئیس شورای شهر کرج گفت: اعتبارات این شهرستان دیگر جوابگوی هزینه شدن در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ملی نیست.

دادگو اظهار داشت: اگر دستگاه‌های اجرایی به درستی به وظائف خود عمل کرده و هزینه طرح‌ها و پروژه‌هایی که در حوزه مسئولیت و وظائف آنها است را پرداخت کنند، مدیریت شهری می‌تواند بودجه‌ها و اعتباراتی که در اختیار دارد را در دیگر موارد هزینه کند.

وی تصریح کرد: سوال ما این است که وقتی مدیریت شهری از اعتبارات شهرستان برای پروژه‌هایی هزینه می‌کند که وظیفه تامین اعتبار آنها بر عهده دستگاه‌های اجرایی و دولت است،‌ آیا این دستگاه‌ها نیز در اجرای طرح‌هایی که باید از محل اعتبارات شهرستانی هزینه شود، مشارکت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار