تسهیلات 3 درصدی به تعاونی‌های روستایی یزد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد از برنامه‌ریزی برای اعطای تسهیلات سه درصدی به شرکت‌های تعاونی روستایی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 16 November 2015

به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی اظهار داشت: به منظور تشویق روستاییان برای تاسیس شرکت‌های تعاونی روستایی در امور مختلف، حمایت‌هایی از آنها انجام می‌‌شود که از آن جمله می‌توان به اعطای تسهیلات سه درصدی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: این تسهیلات در واقع در ازای تاسیس تعاونی‌های روستایی و برای رونق هر چه بیشتر این تعاونی‌ها اعطا خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعاونی‌های دارای عضویت 25 خانوار با آورده 40 درصد کل سرمایه مورد نیاز، 70 میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

مقیمی یادآور شد: تعاونی‌های دارای عضویت 50 خانوار با سهم آورده 35 درصد یک میلیارد تومان، تعاونی‌های دارای عضویت 100 خانوار با 30 درصد آورده 2 میلیارد تومان و تعاونی‌های دارای عضویت 150 خانوار با آورده 25 درصد تا سقف 3 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه بازپرداخت این تسهیلات عنوان کرد: سال اول در واقع سال مشارکت و اجرای طرح تعاونی و سال دوم سال تنفس تسهیلات است و در سال سوم با توجه به میزان پیشرفت کار، زمان بازپرداخت بین سه تا پنج سال تعیین می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: پرداخت این تسهیلات با شرایط ویژه و به عضویت درآمد خانواده‌های روستایی در تعاونی‌ها، رونق اقتصادی، اشتغال، توسعه روستا و ماندگاری مردم در روستاها را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد یادآور شد: این طرح هم‌اکنون آماده اجرا است و روستاییان علاقمندان به تشکیل این تعاونی‌ها می‌توانند بر اساس مقررات موجود برای تشکیل تعاونی‌های روستایی، اقدام به تشکیل تعاونی کرده و در بخش‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کنند.

مقیمی اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی این تعاونی‌‌ها، روند توسعه روستاهای استان یزد تسریع شود و رونق اقتصادی در خانواده‌های روستایی احساس شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار