مدیرعامل شرکت آبفار بوشهر:

۴۵۰ میلیارد ریال اعتبارطرح‌های آبرسانی روستایی

با توجه به اینکه استان بوشهر در بحران کم‌آبی قرار دارد تنها راه عبور از این بحران توسعه فرهنگ درست مصرف کردن است که دانش‌آموزان به عنوان سفیران شرکت آبفا نقش مهمی دارند.
کد خبر: ۱۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶ 12 March 2015
تابناک بوشهر - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: اعتبارات حوزه آب روستایی در بخش تملک دارایی و ملی متمرکز امسال افزایش یافت بگونه‌ای که در ۱۱ ماه امسال ۴۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، روح الله طاهریان‌پوربعدازظهر امروز در همایش جشنواره دبستان آبی در مدارس روستایی استان بوشهر با بیان اینکه دانش‌آموزان نقش مهم و تعیین کننده‌ای در توسعه فرهنگ درست مصرف کردن دارند اظهار داشت: با توجه به اینکه استان بوشهر در بحران کم‌آبی قرار دارد تنها راه عبور از این بحران توسعه فرهنگ درست مصرف کردن است که دانش‌آموزان به عنوان سفیران شرکت آبفا نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه بارش کم، خشکسالی و وضعیت نامطلوب سفره‌های زیر زمینی استان بوشهر را عامل مهم بحران کم‌آبی در استان بوشهر دانست و گفت: آب آشامیدنی استان بوشهر بخش عمده‌ای از آن از استان‌های هم‌جوارتامین می‌شود که نیاز به فرهنگ سازی در درست مصرف کردن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به اینکه اعتبارات استان بوشهر در حوزه آبفای روستایی بهبود یافته است گفت: در 11 ماه امسال 450 میلیارد ریال اعتبار به این حوزه برای مقابله با بحران کم‌آبی تخصیص یافته ولی این مهم نیاز به همکاری همه جانبه دانش‌آموزان در گذر از این بحران است.

طاهریان‌‌پور افزود: جشنواره دبستان آبی در مدارس روستایی استان بوشهر برای بهینه سازی و ترویج شیوه‌های صرفه جویی در مصرف آب با همکاری آموزش و پرورش استان بوشهر در مدارس ابتدایی به اجرا درآمد.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را شکوفایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های دانش آموزان برای کاهش مصرف آب، تقویت مهارت‌های زندگی و بهینه مصرف کردن آب عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر محورهای جشنواره دبستان آبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برگزاری مسابقات نقاشی، داستان نویسی، نمایش عروسکی و پویانمایی از جمله محورهای جشنواره دبستان آبی با رویکرد کاهش مصرف آب آشامیدنی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار