ابرکوهی‌ها خود را مکلف به حفظ حقوق یکدیگر می‌دانند

امام جمعه ابرکوه فرهنگ سازی را تنها راه صیانت از حقوق شهروندان ابرکوهی ذکر کرد و گفت: ابرکوهی‌ها خود را مکلف به حفظ حقوق یکدیگر می‌دانند.
کد خبر: ۱۳۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶ 18 November 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، در جلسه کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی نقش موثری در صیانت از حقوق فردی و اجتماعی در جامعه دارد.

وی افزود: حقوق اجتماعی حقوق مسلمی است که همه در آن شریک و سهیم هستند و علت اینکه در مورد آن حساسیت به خرج می‌دهیم و از شکستن حریم آن اظهار تأسف می‌کنیم، این است که به واسطه عدم رعایت این مسئله و به وجود آمدن ناهنجاری‌ها در جامعه، حرمت‌شکنی به وجود می‌آید.

حسینی ادامه داد: اگر حرمت معنوی و مذهبی اعتقادات مردم شکسته شد، حرمت‌شکن باید بداند که حق اجتماع را ضایع کرده و به عنوان مثال فرد بدحجاب نمی‌تواند بدحجابی را حق خود بداند و باید پاسخگوی هنجارشکنی خود باشد.

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: رعایت حقوق شهروندی منوط به رعایت دو اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر است و مسئولانی که در کمیته صیانت از حقوق شهروندی نقش دارند باید به این مسئله مهم توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: منکر با هر مصداقی نماد حرمت‌شکنی و هنجارشکنی و پایمال کردن حقوق و معروف با هر مصداقی جلوه ارزش‌ها و خوبی‌هاست که جامعه نسبت به آن اقبال عمومی دارد.

حسینی تأکید کرد: کارشناسان برنامه‌های صیانت از حقوق شهروندی باید با ستاد امر به معروف و نهی از منکر هماهنگ باشند چون این ستاد پشتوانه آنها به حساب می‌آید.

وی در مورد مردم ابرکوه و میزان رعایت حقوق شهروندی در بین آنها نیز بیان کرد: این شهرستان از آنجا که بافت وجودی خود را مذهبی می‌داند به راحتی زمینه اجرای این برنامه‌ها را دارد چون مردم از نظر شرع و اخلاق خود را مکلف به حفظ حقوق یکدیگر می‌دانند.

حسینی اضافه کرد: اما مسئولان باید در این زمینه‌ها به فرهنگ‌سازی روی بیاورند و در مورد برخی از مسائل مانند سد معبر، فرهنگ‌سازی کنند تا کسبه متوجه شوند که این کار آنها ضایع کردن حق مردم است.

عضو شورای فرهنگ عمومی ابرکوه نیز با بیان برخی از اصول قانون اساسی در مورد رعایت حقوق شهروندی اظهار داشت: متأسفانه به تبیین قانون اساسی برای مردم نپرداخته‌ایم.

سیدحسام هدایتی افزود: تنها از بعد نظارتی به حقوق شهروندی نگاه شده است در حالی که در ابتدا باید تکالیف و وظایف متقابل مطرح شود.

وی ادامه داد: بهترین راهکار، آگاهی دادن به مردم است و جالب است که بدانید من نیز از وجود چنین کمیته‌ای بی‌اطلاع بودم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار