گردشگری استان، محروم از اعتبار صندوق توسعه ملی

با وجود ظرفیت عظیم استان اردبیل در گردشگری، و نیاز مبرم این استان به توسعه در این حوزه، طبق گفته استاندار اردبیل امسال از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های گردشگری استان اردبیل اعتباری تخصیص نیافته است.
کد خبر: ۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴ 12 March 2015

استان اردبیل به لحاظ ظرفیت های طبیعی و تاریخی در گردشگری جزو 10 استان اول کشور است. این استان با گنجینه تاریخی ارزشمند و برخورداری از اقلیم چهارگانه دارای طبیعتی سحرانگیز است که گردشگران را از سراسر دنیا به تماشای خود فر می خواند در کنار این جاذبه ها چشمه های آبگرم این استان که در سراسر استان و در مناطق مختلف می جوشد گردشگران و طرفداران زیادی دارد.

به گزارش تابناک، با وجود این ظرفیت عظیم، استان اردبیل در حوزه توسعه گردشگری تا کنون آنچنان که شایسته این منطقه است نتوانسته است موفق باشد. این در حالی است که با وجود مشکلات بحران آب و خاک، ضرورت تغییر محور توسعه استان از کشاورزی به گردشگری و صنعت امری اجتناب ناپذیر است این تغییر و توسعه نیازمند سرمایه گذاری دولتی و خصوصی است که متاسفانه اظهارات مسئولان استانی نشان از تداوم محرومیت استان در این زمینه دارد.

طبق گفته استاندار اردبیل امسال از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های گردشگری استان اردبیل اعتباری تخصیص نیافته است.

مجید خدابخش در جمع خبرنگاران در اردبیل تصریح کرد: امسال حرکات مثبتی در رابطه با رونق اقتصادی، توسعه فضای کسب و کار و برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی در سطح استان اردبیل انجام شده است اما از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های گردشگری استان اردبیل اعتباری تخصیص نیافت که سعی می‌کنیم با پیگیری‌های مستمر درسال بعد بتوانیم از اعتبارات این صندوق برای رونق طرح‌های گردشگری استفاده کنیم.

این اظهار مدیر ارشد استان در حالی است که استان های دیگر با کمترین جاذبه گردشگری گوی سبقت را از اردبیل ربوده اند و این استان در تامین زیرساخت های توسعه گردشگری و ارائه امکانات حداقلی به گردشگران رنج می برد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار