برای رفع ترافیکی کرج باید برنامه داشت

کد خبر: ۱۳۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 22 November 2015

عضو شورای شهر کرج گفت: رفع معضلات ترافیکی در کرج از مهمترین وظایف مسئولان است.

محدصادق باغستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از معضلاتی که امروز کلانشهر کرج با آن دست و پنجه نرم می‌کند ترافیک است که متأسفانه مشکلات بسیار زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: برخی از خیابان‌های کرج برای جمعیت سال‌های دور ایجاد شده است که با توجه به افزایش جمعیت به ویژه طی سال‌های گذشته این خیابان‌ها دیگر ظرفیت این تعداد خودرو را ندارد.

باغستانی ادامه داد: اجرای طرح‌های کارشناسی در این زمینه یکی از مهمترین اقداماتی است که باید از سوی مسئولان انجام شود تا بحران ترافیک در کلانشهر کرج برطرف شود.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه در صورت عدم توجه به این معضل در آینده مسئله ترافیک به بحران جدی‌تری تبدیل خواهد شد و حل آن نیز بسیار سخت خواهد شد.

باغستانی با بیان اینکه هم اکنون اقداماتی نظیر احداث تقاطعات غیرهم سطح انجام شده است افزود: احداث این پل‌ها هر چند می‌تواند عاملی برای کاهش معضل ترافیک باشد اما در دراز مدت نیز نمی‌تواند پاسخگو باشد.

وی در ادامه سخنان خود به وقوع تصادفات در کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت: تصادفات درون شهری در کرج نیز یکی از عواملی است که باید راهکارهای اساسی برای کاهش این مهم اندیشیده شود.

باغستانی تأکید کرد: احداث پل‌های مکانیزه عابر پیاده در نقاط مختلف کلانشهر کرج یکی از عوامل مهمی است که می تواند سهم اساسی را در کاهش تصادفات داشته باشد.

وی با اعلام اینکه بیشتر تصادفات درون شهری مربوط به عابران پیاده است گفت: متأسفانه به دلیل نبود و کمبود پل‌های مکانیزه این حوادث در کلانشهر کرج رخ می دهد.

عضو شورای شهر کرج تأکید کرد: البته تا کنون 15 پل مکانیزه در نقاط مختلف کرج راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: در این راستا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که این پل‌ها در نقاطی حساس و پرتردد ایجاد شود تا بتواند در کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح نقش داشته باشد.

این مسئول گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری25 پل مکانیزه دیگر نیز در نقاط مختلف کلانشهر کرج نصب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار