اجرای 26 کنسرت در سال 93

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در سال 93 بیش از 26 مورد اجرای موسیقی هم پاپ و هم موسیقی اصیل در استان اردبیل را شاهد بودیم که بیش از 18 هزار مخاطب را با خود همراه کرد.
کد خبر: ۱۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵ 13 March 2015

مهدی حمیدی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما 12 مجوز کنسرت با حساسیت و درایت مسئولان و کارشناسان امر و همکاری خوب انجمن موسیقی استان صادر کردیم که منجر به برگزاری 26 مورد اجرا در سطح استان شد.

وی عنوان کرد: چهار مجوز مربوط به کنسرت پاپ و هشت مجوز مربوط به کنسرت موسیقی اصیل و آذری بود که در مجموع 18 هزار مخاطب را با خود همراه کرد.

حمیدی به کذایی بودن قیمت بلیت‌ها در بسیاری از موارد اشاره کرد و گفت: البته ما نیز بر این باوریم که متولیان برگزاری این کنسرت‌های موسیقی هزینه‌های مختلف را برآورد کرده و سعی‌شان بر این است تا یک کنسرت آبرومند برگزار کنند، ولی مشکل اساسی کمبود فضا و گنجایش کم سالن‌های ما است به طوری که تنها مجتمع فرهنگی هنری اردبیل 530 نفر گنجایش دارد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هزینه برگزاری هر کنسرت را 30 تا 40 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اگر ظرفیت سالن ما به حدود یک‌هزار نفر برسد قطعا قیمت‌ها پایین آمده و امکان حضور اقشار متوسط جامعه نیز در برگزاری این کنسرت‌ها فراهم می‌آید.

حمیدی تصریح کرد: هر چند ما در برگزاری کنسرت‌های موسیقی در زمینه محتوا، قالب و شکل برگزاری آنها نظارت داریم اما اجراکنندگان و متولیان برگزاری کنسرت باید در صورت بروز مشکل پاسخگو باشند و بر اساس تفاهمنامه و قراردادی که به امضا می‌رسانند در حد ایده‌آل در برگزاری برنامه‌ها و رضایت مخاطبان تلاش و جدیت واقعی را انجام دهند.

این مسئول بیان کرد: امسال به نسبت سال‌های گذشته کنسرت‌های موسیقی ما رفته به رفته با حواشی کمتر و شرایط مطلوب‌تر برگزار شد و ما اجازه ندادیم بدون برنامه و به صورت فله‌ای در سالن‌هایی که اصلا شرایط برگزاری برنامه‌های موسیقی را ندارند کنسرتی اجرا شود.

حمیدی ادامه داد: برگزاری کنسرت‌ها تنها وظیفه فرهنگ و ارشاد نیست هر چند که باید محتوا، مضامین و کلام اجرایی مورد تایید قرار گیرد و ما با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و شرایط ارزشی و معنوی به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم موسیقی‌های خارج از ضوابط و شعائر اسلامی برگزار شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: ما کار نو و جدیدی را در این حوزه آغاز کردیم که انتظار می‌رود با تکرار و تجربه‌اندوزی در این حوزه بتوانیم سال به سال در برگزاری برنامه‌های کنسرت و موسیقی موفق عمل کنیم و قطعا اماکن عمومی، حراست و انتظامی در برگزاری مناسب و حفظ آرامش و امنیت محیط برگزاری این برنامه‌های موسیقی نهایت همکاری را با ما خواهند داشت.

حمیدی تغییر برخی از رفتارهای غلط و اصلاح آنها را در این حوزه ضروری اعلام کرد و گفت: امیدواریم وضعیت مناسبی را در سال‌های آینده در حوزه برگزاری برنامه‌های موسیقی شاهد باشیم.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: ما بر اساس خواسته و ذائقه مردم و راهبرد اصولی و اساسی که تعریف کردیم برگزاری کنسرت‌ها را انجام می‌دهیم به طوری که امسال بیش از 200 درخواست برگزاری کنسرت را داشتیم که به همه آنها مجوز داده نشده و با حساسیت خاص با توجه به کیفیت، مضامین، محتوا وهمچنین ذائقه‌ها و خواسته‌های مردم تصمیم گرفتیم برنامه‌های منتخب موسیقی را در استان اردبیل اجرایی کرده و مردم را راضی از سالن‌ها بیرون ببریم.

حمیدی افزود: ما به هر درخواست در این حوزه جواب نمی‌دهیم بلکه با در نظر گرفته همه شرایط، محدودیت‌ها و سلیقه کاری که وجود دارد کارمان را با سرعت عمل بیشتری به جلو می‌بریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: قطعا در سال آینده با یک سازماندهی مشخص کارها به پیش رفته و امکان برگزاری برنامه‌های موسیقی مطلوب‌تر فراهم خواهد آمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار