اعزام روحانیان و مبلغان دینی به مناطق محروم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در راستای ترویج فرهنگ دین اسلام و گسترش برنامه‌های معنوی تعداد زیادی از روحانیان و مبلغان به مناطق روستایی و محروم استان اردبیل اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 27 November 2015

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: برنامه‌های قرآنی و فرهنگی یکی از اولویت‌های اساسی در مساجد است که باید توسط هیئت امنای مساجد، ریش سفیدان محل و روحانیان به طور همه جانبه ترویج و این حرکت موثر نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد استان اردبیل برای جذب نوجوانان و جوانان در مساجد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مساجد پایگاهی برای ترویج فرهنگ ناب دین مبین اسلام است، گفت: در این راستا نیاز است با زمینه‌سازی برنامه‌های معنوی و مذهبی موثر در جلب و جذب جوانان و نسل‌های جدید به اماکن مذهبی و قرآنی حرکت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: مساجد نباید مختص روزها و ماه‌های خاص سال باشد، بلکه در همه ماه‌ها و روزهای سال مساجد مکانی مقدس برای گسترش برنامه های فرهنگی و معنوی باشد تا شاهد تربیتی نسلی مومن و متعهد در جامعه باشیم.

ستوده بیان کرد: با توجه به نشر برنامه‌های ضداخلاقی و هجمه‌های فرهنگی از سوی شبکه‌های ضداسلامی و مخرب که توسط استکبار جهانی پشتیبانی می‌شود باید برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در اولویت برنامه‌های اجرایی در سطح شهر و در اماکن مقدس نظیر مساجد و محافل قرآنی باشد.

وی با اشاره به تاثیرپذیری قشر نوجوان گفت: گسترش برنامه‌های معنوی و قرآنی می‌تواند در راستای جذب این قشر به مساجد و مراکز مذهبی موثر باشد و در این زمینه باید خانواده‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد تربیت نسلی متعهد و حافظ نظام اسلامی در جامعه باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ دین اسلام و گسترش برنامه‌های معنوی تعداد زیادی از روحانیان و مبلغان به مناطق روستایی و محروم اعزام می‌شوند تا در ارائه احکام اسلامی به روستانشینان موثرتر عمل کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
اگر به فکر مناطق محروم هستید، علاوه بر مبلغ به مردمی که در آنجا زندگی می کنند وام کم بهره دهید تا برای خود یا فرزندانشان اشتغال ایجاد کنند، یا پزشک بفرستید تا بیماریهایشان را درمان کمد. یا معلمین خوب بفرستید که بچه هایشان را با سواد کند.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار