آیت‌الله نوری‌همدانی:

حفظ وحدت بهترین راه جلوگیری از نفوذ است

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه دشمن از هر جا که اختلافی وجود داشته باشد رخنه و نفوذ می‌کند، گفت: بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ دشمن حفظ وحدت، اتحاد و انسجام است.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 03 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی امروز در نشست با مدیران، فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه مردم کردستان سابقه درخشانی در مبارزه با استکبار و استعمار دارند، اظهار کرد: کردستانی‌ها از پیشتازان و پشگامان پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی بوده و هستند.

وی گفت: مردم این منطقه برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۵ هزار و ۴۶۸ شهید، ۹ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کردند که این تعداد نسبت به جمعیت استان در دوران دفاع مقدس بسیار زیاد بوده و نشان از وفاداری و عشق مردم به نظام اسلامی دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی کردستان را یکی از استان های مرزی و حساس کشور خواند و تصریح کرد: مردم این استان سهم بزرگی در پیروزی انقلاب داشتند و امروز هم باید همواره سعی کنند وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و در پاسداری از نظام همواره کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از هر جا که اختلافی وجود داشته باشد رخنه و نفوذ می‌کند، گفت: بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ دشمن حفظ وحدت، اتحاد و انسجام است.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: یکی از توصیه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به مسئولان این است که صادقانه به مردم خدمت کنند چراکه مردم برای ایجاد و حفظ این انقلاب خون‌های فراوانی داده‌اند و تلاش برای فراهم کردن شرایط رفاهی مردم رسالت تمامی مدیران است.

وی خطاب به مسئولان خاطر نشان کرد: حتی اگر امکان و توانایی انجام درخواست و مطالبه مردم را نداشتید با احترام با آنها برخورد کنید.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: متاسفانه در بعضی از ادارات درب بر روی ارباب رجوع بسته می‌شود و این شایسته نیست و باید همیشه درب اتاق مدیران و مسئولان به سوی مردم باز باشد.

وی یکی از ارزش های اسلامی را شناخت زمان ذکر کرد و افزود: آگاهی از وقایع گذشته و شناخت تاریخ کمک می کند که رویدادهای تاریخی را به خوبی تجزیه و تحلیل و ریشه یابی کرده و از آنها درس و عبرت گرفته شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه ثلث قرآن کریم تاریخ است، گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به رسول‌الله(ص) فرموده است که ای پیغمبر قصه‌ها و تاریخ را برای مردم بازگو کن تا درس بگیرند و عبرت بیاموزند بنابراین آشنایی مردم با وقایع تاریخی امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از رویدادهای مهم جهانی محسوب می‌شود، افزود: لازم است این رویداد با دقت تحلیل شود تا همگان با آن به خوبی آشنا شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: در زمانی که در کل اروپا دانشمندی مشهور، کتابخانه‌ای مجهز و مرکز علمی وجود نداشت اسلام توانست در مدت کوتاهی دانشمندان بنامی هم چون ابن سینا، ابوریحان و غیره را تربیت و به دنیا معرفی و کتابخانه های غنی را هم برپا و مراکز علمی و حوزوی را راه اندازی کند.

وی گفت: در زمانی که دنیا گرفتار جهل بود اسلام توانست تحول و تمدن را به وجود آورد و این مهم در اسامی و عناوین عربی موجود در علوم مختلف اعم از فیزیک، شیمی، ریاضی و طب و پزشکی مشهود است.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: در زمانی که قدرت‌های شرق و غرب بر کشورهای دنیا تسلط پیدا کردند اسلام را به حاشیه راندند و منزوی کردند و در این دوره مردم دچار انحطاط و عقب ماندگی شدند.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره بود که ندایی پیامبرگونه از ایران بلند شد و مردی فقید،فرزانه و حماسه آفرین ندای آزادگی را سرداد و فرمودند ما تصمیم گرفتیم ریشه صهیونیسم، کاپیتالیسم و کمونیسم را بسوزانیم و نظام اسلام ناب محمدی(ص) را در کل دنیا برپا کنیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار